خوزنا : جزئيات پروازهاي برگشت حج اعلام شد
پنجشنبه، 24 مرداد 1398 - 17:04 کد خبر:84669

مدير عمليات پرواز حج با اعلام جزئيات پروازهاي برگشت حجاح از عربستان به ايران، گفت: بازگشت زائران ايراني به كشور از فردا آغاز مي‌شود.

 ايسنا:حسن قاسمي با اعلام اين‌كه از روز جمعه ۲۵ مردادماه تا يكشنبه ۱۷ شهريورماه عمليات برگشت حجاج با ۳۶۴ پرواز انجام مي‌شود، افزود: در نخستين روز از برنامه بازگشت حجاج ايراني به كشور، ۱۲ پرواز از فردگاه مدينه، زائران ايراني را به استان‌هاي مازندران، زنجان و يزد انتقال مي‌دهند. يك پرواز ويژه نيز براي انتقال بيماران و زائراني با شرايط اضطراري، اختصاص داده شده كه غروب جمعه ۲۵ مردادماه، جده را ترك خواهد كرد.

وي اضافه كرد: از ۳۶۴ پروازي كه براي برگشت اختصاص داده شده است ۱۵۹ پرواز از جده و ۲۰۵ پرواز از مدينه زائران را به ايران انتقال خواهند داد.

قاسمي گفت: پروازهاي برگشت به ۱۹ استان انجام مي‌شود كه اولين مقصد شهر ساري در مازندران خواهد بود. آخرين پرواز نيز ۱۷ شهريورماه مصادف با هشتم محرم از جده به فرودگاه بين‌المللي تهران، انجام مي‌شود.

امسال ۸۸ هزار ايراني در حج حضور داشتند كه جابه‌جايي آن‌ها با توجه به محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي عربستان، تنها با استفاده از ظرفيت يك شركت هواپيمايي ايراني انجام شد. پيش از ايران پروازهاي زائران ايراني در حج مطابق توافق دو كشور، مشترك توسط ايرلاين‌هاي ايراني و سعودي انجام مي‌شد.