خوزنا : عقب‌نشيني شركت‌هاي هواپيمايي از بليت‌هاي نجومي
پنجشنبه، 21 شهریور 1398 - 13:08 کد خبر:84962



انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با عقب‌نشيني از جدول دامنه قيمت پرواز‌هاي داخلي تير ۹۸، جدول جديد نرخ اين پرواز‌ها را در سايت خود بارگذاري كرده است.

به گزارش تابناك به نقل از تسنيم، مدير كل نظارت بر خدمات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان روز گذشته در واكنش به جدول دامنه قيمت پرواز‌هاي داخلي (تير ۹۸) كه در آن نرخ‌ها تا ۸۰۰ هزار تومان افزايش يافته بود، گفته بود:‌فروش بليت هواپيما بالاتر از نرخ‌هاي آذر ماه ۹۷ تخلف است و بايد شركت‌هاي هواپيمايي اين نرخ را ملاك عمل قرار دهند.

سيدجواد احمدي يادآور شد: تيرماه سال جاري نرخ بليت هواپيما در پرواز‌هاي داخلي توسط شركت‌هاي هواپيمايي با هماهنگي سازمان هواپيمايي كشوري و بدون هماهنگي با كارگروه تنظيم بازار افزايش يافته و نرخ‌هاي جديد به اجرا گذاشته شده است.

وي تصريح كرد: از آنجا كه طي نشدن فرآيند مندرج در مصوبه ۹۷/۵/۲۹ شورايعالي هماهنگي اقتصادي كشور تخلف بوده و عليرغم مكاتبات اين سازمان براي اصلاح روند فوق، اقدامي از طرف سازمان هواپيمايي كشوري و شركت‌هاي هواپيمايي در اين زمينه صورت نگرفت، مقرر شد تا تعيين تكليف نهايي، نرخ بليط هواپيما بر مبناي آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته شود و فروش بليط با نرخ بالاتر تخلف محسوب گردد. اين موضوع مورد تاييد وزير راه وشهرسازي نيز قرار گرفته و توسط وي در رسانه‌ها تاكيد و تاييد شده است.

مدير كل نظارت بر خدمات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان بيان كرد: بر اين اساس طي بازرسي به عمل آمده از ۴ شركت هواپيمايي در هفته‌هاي اخير به علت اضافه دريافتي، ضمن تشكيل پرونده مراتب به تعزيرات حكومتي ارجاع شده و وضعيت ساير شركت‌ها نيز در دست بررسي است.

پس از اين اظهارنظر و در دسترس نبودن دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي، سايت اين انجمن جدول جديد نرخ پرواز‌هاي داخلي را در سايت خود بارگذاري كرده است. اين نرخ‌ها بر اساس اعلام اين انجمن از امروز اجرايي شده است.

در اين جدول ديگر نامي از ايرلاين‌ها و مسير‌هاي پرواز آن‌ها نيست و فقط حداقل نرخ و حداكثر نرخ ۱۹۳ پرواز داخلي درج شده است. حداكثر نرخ بليت در جدول جديد براي مسير پروازي مشهد-ماهشهر يك ميليون و ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است. قيمت اين مسير پروازي در جدول دامنه نرخ بليت تيرماه يك ميليون و ۲۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان و متعلق به قشم اير بود. در جدول تيرماه حداكثر قيمت بليت مربوط به پرواز تبريز-بندرعباس هواپيمايي قشم با يك ميليون و ۵۶۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

در رده‌هاي بعدي نيز بيشترين قيمت‌ها مربوط به مسير پروازي تبريز-كيش ايران ايرتور با يك ميليون و ۴۸۷ هزار تومان و پرواز بندرعباس-ساري هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) با يك ميليون و ۴۶۰ هزار تومان بود.

اين در حالي است كه در جدول جديد انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اثري از اين مسير پروازي به چشم نمي‌خورد. همچنين حداقل نرخ در جدول جديد انجمن شركت‌هاي هواپيمايي ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.