خوزنا : آقاي رئيسجمهور جامعه را دوقطبي ميكند
جمعه، 22 شهریور 1398 - 14:33 کد خبر:84980
پناهيان گفت: تشكر ميكنم كه اخيرا رئيسجمهور عليه دو قطبيسازي صحبت كردند، اما عجيب بود كه ايشان در يك سخنراني هم دو قطبي براي انتخابات آينده بسازند و هم از دوقطبي سازي انتقاد كنند؛ هم به تبليغاتچيها در خصوص زنان سوژه دهند و در عين حال عليه دو قطبي صحبت ميكنند. اين مساله عجيب است و زياد در سخراني ايشان اتفاق افتاده است. زند.
پايگاه خبري انتخاب: عليرضا پناهيان گفت: خدا لعنت كند كساني را به دوقطبيسازي دامن ميزنند و همه را متهم و منتسب به يك جناح ميدانند. اين لعنتيها اجازه نميدهند جامعه به پيش برود. صهيونيستها اين دوقطبي را در اكثر كشورها ايجاد كردند؛ البته در كشور ما موفق نشدند اما هميشه دعوا را راه مياندازند.
عليرضا پناهيان در سخنراني پيش از خطبههاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: طبيعتا مردمان هوشمند از ريشهيابي قتل امام حسين(ع) و مظلوميت شديد نميتوانند بگذرند و چقدر خوب است در ذكر مصيبتها از مصائب سخن گفته ميشود و از ريشهها هم سخن به ميان ميآيد و حضرت زينب(س) به برخي ريشهها اشاره كردند. اين ريشهها را نبايد به اجمال از كنارشان عبور كرد؛ نبايد به تعجب از اين فاجعه بسنده كرد و چه شد كه نيم قرن نگذشته فرزند پيغمبر را به شهادت رساندند.
پناهيان: روحاني به تبليغاتچيها درباره زنان سوژه داد
به نوشته ايلنا وي ادامه داد: كنار اين تعجب حرفهاي فرارواني هست و انشاءالله به زودي مردم ما تنها به قاتلين اعتراض نداشته باشند و به آنها كه به ياري نشتافتند واعتراض را به ريشههاي شكل گيري واقعه كربلا گسترش دهند. من به برخي از اين ريشهها بر ميشمرم كه اتفاقا براي موقعيت نماز جمعه هم لازم است.
وي افزود: شايد بتوانيم بگوييم يكي از اين ريشهها مساله نفاق زمان پيامبر(ص) بود و باعث نزول سوره منافقين شد. دليل اينكه در جمعه خوب است كه اين سوره خوانده شود اين است كه مردم بايد به اين سوره توجه پيدا كنند و دانستن معناي آن خيلي لازم است. قابل تامل است كه چرا هر هفته بايد اين سوره خوانده شود و منافقين كه به آنها اشاره شده داستان روشني دارند. رسول خدا از دوقطي مهاجرين و انصار ناراحت بودند.خيلي بايد در خصوص دوقطبي سازي در نماز جمعه صحبت شود.
نائب رئيس پيشين قرارگاه عمار گفت: اختلاف نظر در جامعه اسلامي باعث بركت است اما دوقطبي كردن جامعه رفتار منافقانه است و در جامعه ما هم سالها است كه شكل گرفته و دو قطب در كنار هم قرار گرفتند و اما اين دوقطبي باقي ماند و البته كاذب است. تشكر ميكنم كه اخيرا رئيسجمهور عليه دو قطبيسازي صحبت كردند اما عجيب بود كه ايشان در يك سخنراني هم دو قطبي براي انتخابات آينده بسازند و هم از دوقطبي سازي انتقاد كنند؛ هم به تبليغاتچيها در خصوص زنان سوژه دهند و در عين حال عليه دو قطبي صحبت مي كنند. اين مساله عجيب است و زياد در سخراني ايشان اتفاق افتاده است.
وي افزود: اين مساله ادامه پيدا كرد و در همين فضا مساله خلافت هم تحت تاثير قرار گرفت. دو قطبي سازي باعث ايجاد ديكتاتوري رسانهاي مي شود و شايسته سالاري از بين مي رود و بسياري از طرح ها و حرفها در جامعه در دعواي دوقطبي زمين مي ماند. بعضي ها كه طرفدار شفافيت هستند وقتي ميينند كسي كه از قطب ديگر است و درمورد شفافيت حرف زده به او حمله ميكنند. مخصوصا سكوت اهل علم و انديشه و هر انتقادي تلقي به توهين شدن هر امر به معروفي را سخت برخورد كردند همه از نتايح دو قطبي سازي است.
وي ادامه داد: من تقاضا مي كنم انديشمندان بررسي كنند ديكتاتوري رسانهاي شوم تر است يا ديكتاتوري انواع ديكتاتورها مثل رضا خان قلدر و آل سعود شوم است. دوقطبيسازي موجب ديكتاتوري رواني مي شود. خدا لعنت كند كساني را به دو قطبي سازي دامن مي زنند و همه را متهم و منتسب به يك جناح مي دانند. اين لعنتيها اجازه نمي دهند جامعه به پيش برود. صهيونيست ها اين دوقطبي را در اكثر كشورها ايجاد كردند. البته در كشور ما موفق نشدند اما هميشه دعوا را راه مي اندازند. در اين دوقطبي سازي برخي بدون شايستگي رشد مي كنند و برخي با تبعيت از بي بي سي خبيث به دنبال اين مساله هستند.
پناهيان گفت: انتخابات مجلس از نظر رسانه ملي خيلي مهم نيست اما برخي ميخواهند از آن سوء استفاده كنند. انتخابات در جامعه سالم انتخاباتي است كه كانديداها حرف هاي خود را بزنند و با جذابيت حرف هايشان راي جمع كنند. اگر همت بر تخريب كانديداهاي ديگر باشد بر معناي دوقطبي سازي خيلي بد است و اگر انتخبات اين شكلي باشد نتيجه سالمي نخواهد داشت و مثل دموكراسي غربي مي شود كه به هركه راي دهند صهيونيست ها روي كار هستند.
وي ادامه داد: از نظر مروت و انصاف انتظار داريم رئيسجمهور محترم اطرافيان خود را نهي از منكر كنند چون اينها آرامش را در جامعه از بين ميبرد. هروقت از اينها فاصله گرفتيم بايد براي ظهور آماده باشيم. حضرت زهرا(س) دو ويژگي براي مردم مدينه برشمردند كه فرمودند مسلمانان وقتي سخن باطل ميشنويد با سرعت بيشتري به سوي آن ميرويد و ويژگي دوم اين است كه آن افعال قبيح را ميبينيد و چشم پوشي ميكنيد.
وي تاكيد كرد: زمان امام علي(ع) ايشان ميفرمايند اگر شما باطل را توهين ميكرديد و اگر از مر حق كوتاه نميآمديد كساني بر شما مسلط نميشدند كه بخواهيد براي برطرف كردن آنان هزاران كشته دهيد. از شوراي نگهبان تقاضا ميكنم در انتخابات از مر حق كوتاه نيايد و بتواند وسط انتخابات بدون اينكه تنشي در زمين بازي ايجاد شود بگويد شما دروغ گفتيد كه ميخواهند پيادهرو ها را ديوار بكشند. امام جمعهاي گفته بود اگر كانديدايي پول داد پول را بگيريد و عليه او راي دهيد. از مر حق نبايد كوتاه آمد. داوري را كه نميشود حذف كرد.
رئيس حوزه علميه دارالحكمه گفت: البته من گلهمند نيستم كه چرا خيلي از انديشمندان سكوت ميكنم چون در خفقان رسانهاي كه به معروفي تبديل شده كه نميتوان نهياش كرد. قبلا نميگفتند از ترس ساواك الان ميگويند نميتوانيم بگوييم از ترس بيبيسي چيها كه ما را داغون ميكنند. بعد اسم اين را حرفه رسانه ميدانند. انشاله زمان چيرگي حق بر باطل هم خواهد رسيد. زمان امام زمان(عج) داريم افرادي كه سخن باطل ميگويد و امام او را اعدام ميكند. مردم هم بيان بيمار گونه را ميدانند، تيكه انداختن را ميفهمند و امام زمان هم دستور اعدام را ميدهد. مردم هم نميگويند آزادي بيان نيست.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نمازجمعه تهران اظهار داشت: خيانت فرمانداران و سرداران امام حسن مجتبي به ايشان به بهانه صلح و آرامش كه موجب شدند صلح به امام حسن تحميل شود يكي ديگر از مقدمات بود. اينها از عوامل شكل گيري كربلا بود. اگر به نهي امام حسين(ع) كه عدم سكوت علما بود توجه ميكردند حادثه كربلا رخ نميداد.