خوزنا : خبرخوش براي هواداران رسپوليسي ها
جمعه، 22 شهریور 1398 - 14:46 کد خبر:84982


ا
در دربي رفت قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا نمي شود!/خبرهاي خوب در انتظار هواداران پرسپوليس
محمدحسن انصاري فرد  مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت:ما اطمينان داريم بحث ۹۰ به ۱۰ در اين بازي(دربي رفت) اجرا نمي‌شود ولي اميد داريم كه در بازي برگشت اين اتفاق بيفتد.

به گزارش مشرق، محمد حسن انصاري‌فرد با حضور در برنامه ورزش و مردم گفت: من در سال ۸۴ افتخار داشتم يك سال مديرعامل پرسپوليس باشم اما شرايط بسيار متفاوت است، هزينه‌ها بالاتر رفته، فضاي مجازي فعال است و هواداران هم تحت تاثير قرار مي‌گيرند و حتي مخالفان هم در اين فضاها برنامه‌ريزي مي‌كنند اما اعتقاد دارم برند و لوگوي پرسپوليس چاره‌ساز است. در اين ۲-۳ هفته كه منصوب شدم متوجه شدم فضاي خوبي را مي‌توانيم ترسيم كنيم و اطمينان مي‌دهم هواداران پرسپوليس خبرهاي خوبي را در آينده نزديك خواهند شنيد. ان‌شاالله در آينده نزديك از نظر اسپانسر و مسائل مختلف خبرهاي خوبي را به هواداران پرسپوليس مي‌دهيم.

* خبرهاي خوبي در آينده خواهيم داشت

وي افزود:معمولا مديران باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال به دليل عدم ثبات نمي‌توانند برنامه ريزي دراز مدت داشته باشند ولي چون صبح تا شب در حال ملاقات با نمايندگان اسپانسرهاي بزرگ هستيم خبرهاي خوبي در آينده خواهيم داشت. البته اين موضوع كمي زمانبر است ولي اگر فرصت شود تا يك ماه آينده اين كار را انجام بدهيم مي‌شود راه مستمري براي درآمدزايي داشته باشيم. روز گذشته در جلسه با حسيني و ماهيني و كالدرون نكاتي را مطرح كردم و از آنها خواستم با وجود بدهي هاي زياد اميدوار باشند كه از نظر مالي شرايط خوبي خواهيم داشت. ما مي‌خواهيم روي يك اپراتور برنامه ريزي نكنيم و قرار است همه اپراتورها روي يك سامانه با ما همكاري كنند.

*بحث مجوز حرفه‌اي ما حل شده اما طلبكار براي فصل آينده زياد داريم

انصاري فرد تاكيد كرد: ايرانسل با ما همكاري هاي خوبي كرده و در بحث مجوز حرفه‌اي به ما كمك‌هاي زيادي كرده است. به هواداران هم مي‌گويم كه بحث مجوز حرفه‌اي ما حل شده و به لطف خدا كل بدهي به طلبكاران را تسويه كرديم. البته ما طلبكار زياد داريم كه مثلا برانكو ايوانكوويچ يكي از آنها است كه اين شكايت مربوط به فصل آينده است. ما بايد به نيلسون ۹۵ هزار دلار بدهيم ولي او بايد يك نفر را در ايران معرفي كند كه ما اين پول را انتقال بدهيم. جا دارد از سهيل مهدي، فدراسيون فوتبال و بهاروند كه با ما همكاري كردند نهايت تشكر را داشته باشم و من خدا را شكر مي‌كنم ميشكلي براي حضور ما در آسيا وجود ندارد.

* اطمينان داريم بحث ۹۰ به ۱۰ در بازي رفت دربي اجرا نمي شود!

وي افزود: ما يك بحث بليت‌فروشي داشتيم و تصميم گرفتيم سامانه هواداري خود را به بليت فروشي وصل كنيم. ما اطمينان داريم بحث ۹۰ به ۱۰ در اين بازي(دربي رفت) اجرا نمي‌شود ولي اميد داريم كه در بازي برگشت اين اتفاق بيفتد. چون ما برنامه براي شناسايي تماشاگرانمان داريم و مي‌خواهيم روي بحث كارت هواداري مانور كنيم. كساني كه كارت هواداري پرسپوليس را داشته باشند با كارت ملي خود مي‌توانند بليت بخرند و آنها خيلي راحت شناسايي شوند اما در اين بازي بعيد مي‌دانم بتوانند تماشاگران را شناسايي كنند كه چه كسي پرسپوليسي است و چه كسي استقلالي؟

* زمان آن گذشته كه به هواداران بگوييم پول نقد بدهيد

وي افزود: اگر سامانه هواداري خودمان را به روز كنيم اسپانسري هم كه با ما همكاري مي‌كند متوجه مي‌شود كه ما چقدر فعاليت در بحث تماشاگر داريم و در آن صورت به ما سرويس مي‌دهد. مثلا من با يك مشاور بانكي مشورت كردم و از او سوال كردم آيا مي‌شود سهمي به حساب استفاده كننده (يعني همان تماشاگر) به آنها برگردانده شود كه اين مشاور گفت مشكلي ندارد و از نظر شرعي هم مشكلي نخواهد داشت.ما مي‌خواهيم سرويس هايي به تماشاگرانمان بدهيم كه از تخفيف هاي مختلف استفاده كند. من فكر مي‌كنم ديگر زمان اين گذشته كه به هواداران بگوييم پول نقد بدهيد، همان طور كه تماشاگران از ما حمايت مي‌كنند ما هم بايد سرويس خوبي به آنها بدهيم. يا مثلا در بحث اپليكيشن تصميم داريم كاري انجام بدهيم راه و درآمدزايي مستمر ايجاد كنيم.ما ظرفيت‌هاي خالي زيادي مثل بليت فروشي، نوشيدني، مواد غذايي، موزه و ... داريم كه بايد اين شرايط را براي هوادارانمان فراهم كنيم.

*وزير اصرار دارد سرخابي ها تا پايان سال واگذار شوند

انصاري فرد در خصوص خصوصي سازي پرسپوليس و استقلال و اينكه آيا موافق روند واگذاري است يا خير گفت: من روز اول كه با وزير صحبت كردم او خيلي اصرار داشت تا آخر سال اين اتفاق بايد بيفتد. نظر من هم اين است تنها راه نجات استقلال و پرسپوليس همين است. هر مديري كه وارد باشگاه پرسپوليس  مي شود چون رديف بودجه ندارد نمي‌داند كف و سقف در آمدزايي‌اش كجا است. البته خصوصي كردن اين ۲ باشگاه مشكلات خودش را دارد، مثلا بحث‌هاي امنيتي و سياسي در اين موضوع تاثير گذار است البته همانطور كه گفتم وزير خيلي اصرار داشت اين ۲ باشگاه تا آخر سال خصوصي شوند.

*اميدوارم در كشور ثالث با برانكو به جمع بندي برسيم

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص مطالبات برانكو و بقيه طلبكاران اين باشگاه گفت: براي امسال بحث مجوز حل شده اما از حالا بايد براي سال اينده با طلبكارانمان مذاكره كنيم. من با مدير برنامه برانكو صحبت كردم چون به خود او دسترسي نداشتم. به مدير برنامه وي گفتم هر جا كه صلاح مي‌داند ما آماده مذاكره هستيم و به تفاهم مي‌رسيم. خوشبختانه پالس مثبتي دريافت كرديم و اميدوارم در يك كشور ثالث با برانكو كه براي ما زحمات زيادي كشيده به جمع بندي برسيم.

* هنوز پولي را به بازيكنان و مربيان پرداخت نكرديم

وي در خصوصو بوديمير گفت: طلبكاران ما خيلي زياد هستند.ما در وهله اول بايد تيم خودمان را حفظ كنيم، متاسفانه هنوز پولي را به بازيكنان و مربيان پرداخت نكرديم و بايد قبل از دربي اين پول را بدهيم. مي‌خواهيم آنها با روحيه باشند و اگر قرارداد ما با اسپانسر جديد منعقد شود پول بازيكنان را پرداخت مي‌كنيم. بحث بعدي ما هم تامين هزينه هاي باشگاه است كه روي سامانه هواداري ۳۰۳۰ حساب كرديم كه به نظرم با اين شرايط مشكلي براي تامين اين هزينه ها نخواهيم داشت. البته معلوم نيست كه من تا كي در اينجا هستم ولي خداكند مديران بعدي اين مسير را ادامه بدهند چون دور قبل كه در پرسپوليس بودم راه هاي درآمدزايي را آماده كردم ولي وقتي تا از باشگاه رفتم اين برنامه ها همه لغو شد.

*واكنش انصاري فرد به عملكرد مديريتي گذشته خود در پرسپوليس

انصاري فرد در خصوص اينكه در زمان وي نيز از پرسپوليس كسر امتياز گرفته صورت گرفت گفت: اگر من بحث مجوز حرفه‌اي را حل نمي‌كردم بايد مي‌گفتم تقصير آقاي عرب بود؟ اين وظيفه من بوده و بايد پاسخگو باشم. وظيفه هر مديري است كه كارهاي مديريت خودش را پيگير باشد. همين الان مشكلات قبلي بر گردن من است و وقتي باشگاه را تحويل گرفتم يعني همه مسئوليت ها را قبول كردم.

* مربي داريم كه يك بار هم در مورد عدم پرداخت پولش حرفي نزده است

مديرعامل پرسپوليس در خصوص اينكه براي قبول مديرعاملي پرسپوليس جسارت به خرج داده گفت: البته اين براي من افتخار است كه براي دومين بار مديرعامل اين باشگاه شدم. اين سعادت و توفيق به من داده شده مدير مجموعه اي هستم كه هواداراني دلسوز دارد و من به همه هواداران مي‌گويم كه دوست دارم آنها دلگرم باشند. رهبر انقلاب فرمودند بايد به دل مردم بذر اميد پاشيد، من هم اميدوارم بارقه اميد را در دل آنها ايجاد كنيم. من به هوادار پرسپوليس مي‌گويم ما مربي داريم كه يك ريال دريافتي از ما نداشته ولي يكبار هم با ما در اين باره حرف نزده است. حتي بازيكنان هم رقمي را دريافت نكرده اند. روز گذشته هم به همه آنها گفتم نگران نباشند. به خاطر اين مي‌گويم شرايط ما خوب است و بايد با همين تيم جلو برويم و من اميدوارم دل هوادارانمان را شاد كنيم.

* مبلغ قرارداد بازيكنان بالاست اما من قول مي دهم به تعهدات عمل كنم

وي در خصوص اينكه گفته مي‌شود رقم قرارداد بازيكنان پرسپوليس بالا است گفت: مبالغ قراردادهاي آنها بالا است ولي اشكالي هم ندارد. قراردادها بسته شده، من هم قول مي‌دهم به تعهدات عمل كنم.هر چند مبالغ قراردادها زياد است ولي حق بازيكنان است كه وقتي زحمت مي‌كشند اين رقم‌ها را هم دريافت كنند.

    بيشتر بخوانيد:
    مبلغ ۸ ميلياردي قرارداد بيرانوند با پرسپوليس صحت ندارد

* روزي كه به پرسپوليس آمدم مثل امروز مستاجر بودم!

انصاري فرد با اشاره به حضورش در پرسپوليس گفت: روزي كه پرسپوليس آمدم به نمايشگاه علي پروين رفتيم، آن زمان مثل امروز مستاجر بودم! قرارداد يك سال من و پيوس و شاهرخ بياني و رحيم يوسفي ۲۰ هزار تومان بود. يك بار براي چند بازي به شمال رفتيم و در بهشهر در يك روز ۳ بازي پشت هم انجام داديم تا نصف اجازه خانه خودمان را در بياوريم ولي الان بازيكنان خوب پول مي‌گيردند و در آمد خوبي دارند.

* ما ۲ سوپرجام طلب داريم

وي در خصوص اينكه تكليف سوپرجام چه شد گفت: ما ۲ سوپر جام طلب داريم. يكي هماني است كه پرونده آن در دادگاه CAS وجود دارد و قرار است ۲۹ شهريور راي آن صادر شود. يكي ديگر هم هماني كه ما قهرمان شديم، حتي در هيات رئيسه سازمان ليگ و فدراسيون هم به تصويب رسيده، روز گذشته با آقاي تاج صحبت كردم كه او در سوئيس حضور داشت. به او گفتم كه ما مي‌خواهيم روز دوشنبه قبل از بازي جام را بگيريم ولي قرار است شنبه با بازگشت تاج در اين خصوص تصميم گيري شود. البته دفعه پيش در محل سازمان ليگ جام را به بازيكنان ما دادند كه روي خوبي نداشت.

* با تاج و شكوري هيچ مشكلي ندارم

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص اينكه با جدايي اش از فوتسال مشكلي با تاج ندارد گفت: من هيچ مشكلي با تاج و شكوري ندارم. حتي بعد از حضورم در پرسپوليس نزد مهدي تاج رفتم و به او گفتم كه مشكلي با او ندارم و خوشبختانه مناسبات ما برقرار است و وزير ورزش ۴ توصيه به من كرد كه يكي از آنها اين بود كه نزد مهدي تاج بروم و من هم اين كار را كردم و وقتي او را ديدم با وي ديده بوسي كردم و مشكلي هم با وي ندارم.

* براي بليت فروشي دربي خودم جلوي گيشه ها مي روم

انصاري فرد در خصوص دربي پيش رو در هفته چهارم گفت: براي اين بازي بايد بليت فروشي در كمال آرامش برگزار شود. براي همين بازي پيش رو خودم جلوي گيشه ها مي‌روم. شب گذشته هم به من گفتند كه از ۸ صبح امروز تا صبح دوشنبه سامانه برقرار است. شرايط بايد به شكلي پيش برود كه مردم دچار مشكل نشوند. اميدوارم در بازي پرسپوليس و استقلال اين اتفاقات نيفتد و مردم راحت به ورزشگاه بروند. البته من پيشنهادي دارم كه قبل از گيت آخر هواداران دو تيم شناسايي شوند تا يگان ويژه مقابل گيت‌هاي بليت فروشي دچار مشكل نشوند.

*تغييرات در هيات مديره ايجاد مي شود

وي در خصوص اينكه چه برنامه اي براي فوتبال پايه در پرسپوليس دارد گفت: ما ۲ جلسه خوب با جامعه دانشگاهي درباره آكادمي داشتيم.ما امكانات خوبي در ورزشگاه درفشي‌فر داريم، قرار شد دوستان ما پيشنهاد ديگري به ما بدهند تا علمي و با تجربه و فضاي دانشگاهي آكادمي پرسپوليس را جلو ببريم.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص اينكه آيا قرار است تغييراتي در هيات مديره ايجاد شود يا خير گفـت: به نظرم تغييرات در هيات مديره ايجاد مي‌شود البته وزير در اين زمينه تصميم مي‌گيرد. البته روز شنبه جلسه مهمي در هيات مديره براي مباحث آكادمي و بحث آموزشي خواهيم داشت. اين را هم بگويم كه ما يك دانشگاه علمي پژوهشي نه تنها در داخل خودمان بلكه در سطح دانش آموزي آماده داريم كه به زودي افتتاح خواهد شد.