خوزنا : آماده دفاع قاطعانه از خليج فارس هستيم
جمعه، 22 شهریور 1398 - 17:42 کد خبر:84985



رييس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران آماده دفاع قاطعانه از امنيت و منافع خود در خليج فارس است.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسيما، سرلشكر محمد باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران امروز پنجشنبه در جمع استادان و دانشجويان دانشگاه دفاع عالي چين در پكن، اظهارداشت: در شرايط كنوني ايران آماده دفاع قاطعانه از امنيت و منافع خود در خليج فارس است.

    بيشتر بخوانيد:
    استقبال رسمي رئيس ستاد ارتش چين از سردار باقري

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح افزود: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب موازين بين المللي با اتكا به آموزه‌هاي ديني، اعتقادي و انقلابي خويش و اتكاء به تدابير رهبري معظم انقلاب اسلامي و حمايت ظرفيت‌هاي بي انتهاي مردم خود با هدف تامين هرچه بيشتر رفاه و امنيت و توسعه ملي، دكترين دفاعي را به عنوان دكترين امنيت ملي خود برگزيده است.

وي كه به دعوت همتاي چيني خود به اين كشور سفر كرده است گفت: دانشگاه دفاع ملي ايران در راستاي گسترش روابط دفاعي با چين، آماده انتقال تجربيات خود به دانشگاه دفاع ملي چين است.

سرلشكر باقري در ديدار رييس دانشگاه عالي دفاع چين در پكن افزود: در ظرف چند سال گذشته روابط چين و ايران به سمت روابط راهبردي تغيير كرده و روز به روز در حال بهبود است و نيروهاي مسلح دو كشور هم در زمينه‌هاي مختلف به ويژه در زمينه مسايل آموزشي و علمي روابط خوبي با يكديگر دارند.

وي با بيان اينكه جهان در حال تحول است و چالش‌هاي مختلفي پيش روي كشورها وجود دارد كه بايد مورد تحقيق و بررسي قرار گيرند تصريح كرد دانشگاه بهترين گزينه براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي در اين زمينه است.

رييس دانشگاه دفاع ملي چين هم در اين ديدار گفت: روابط خوب و سالم دو جانبه ايران و چين باعث صلح و ثبات منطقه مي‌شود روابط خوب به نفع منافع مشترك دو كشور است و چين هم بر همين اساس به دنبال توسعه اين روابط است.

«وو جيمينگ» گفت: با توسعه روابط سياسي دو كشور روابط نيروهاي مسلح دو كشور هم به صورت مناسبي توسعه يافت به طوري كه در سال‌هاي گذشته نيروهاي مسلح دو كشور در زمينه‌هاي مختلف از جمله مسايل فني و آموزشي مبادلات بسيار خوبي داشتند.

اين مقام چيني با اشاره به اينكه در مراحل بعدي بر اساس تفاهم امضا شده ميان رهبران و مقامات دو كشور بايد به دنبال اجرايي كردن تفاهم‌ها باشيم تصريح كرد: دانشگاه دفاع ملي چين به عنوان بزرگترين دانشگاه دفاعي اين كشور مايل به توسعه روابط دانشگاهي با ايران است.

سرلشكر محمد باقري كه به دعوت همتاي چيني خود به اين كشور سفر كرده است گفت: دانشگاه دفاع ملي ايران در راستاي گسترش روابط دفاعي با چين، آماده انتقال تجربيات خود به دانشگاه دفاع ملي چين است.