خوزنا : سقف تعهدات بيمه‌اي اربعين چقدر است؟
چهارشنبه، 10 مهر 1398 - 09:24 کد خبر:85282

رييس سازمان حج و زيارت، سقف تعهدات بيمه‌اي را در اربعين اعلام كرد.

ايسنا: علي‌رضا رشيديان با بيان اين‌كه امسال با وجود افزايش خدمات و گستره پوشش بيمه‌اي براي زائران اربعين، قيمت آن نسبت به سال گذشته ثابت نگه داشته شده است، اظهاركرد: پوشش بيمه‌اي زائران اربعين شامل پرداخت هزينه‌هاي درماني، بستري، بيمارستاني، اعمال جراحي به علت بيماري يا حادثه براي هر يك از بيمه‌شدگان زائر تا سقف ۲۷۵ ميليون ريال معادل ۲۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گفته او، پرداخت هزينه‌هاي درماني سرپايي و پاراكلينيكي تا سقف دو ميليون و ۷۵۰ هزار تومان تعيين شده. پرداخت غرامت فوت ناشي از حوادث نيز به ميزان مبلغ ۲۴۰ ميليون تومان و نقص عضو يا از كار افتادگي دائم كلي يا جزئي در اثر حوادث براي هر يك از بيمه‌شدگان نيز تا سقف ۲۴۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه تعهدات بيمه فقط مشمول افرادي مي‌شود كه در سامانه سماح براي سفر اربعين ثبت‌نام كرده باشند، افزود: اين سامانه مبناي آماري و پايه ارائه اطلاعات براي ساماندهي امكانات و خدمات‌دهي مناسب به زائران اربعين است.

رييس سازمان حج و زيارت اضافه كرد: با اطلاعات پايه‌اي سامانه سماح، آمار مشتاقان زيارت امام حسين (ع) از نظر پراكندگي در سطح استان‌ها و نيز نحوه و چگونگي توزيع و خروج آن‌ها از مرز، مشخص و زمينه برنامه‌ريزي براي خدمات‌دهي و ساماندهي امكانات در آن سوي مرز هم براساس اين ثبت‌نام‌ها فراهم مي‌شود.

اعزام‌هاي كارواني سازمان حج در اربعين متوقف مي‌شود

وي در ادامه با اشاره به تعطيل شدن ستاد مديريت عمليات شمسا (كارگزار زيارتي عتبات) در موسم اربعين و توقف اعزام‌هاي كارواني، گفت: شمسا در اربعين امسال نيز اعزام زائر ندارد، اما برنامه‌ريزي شده در راستاي بهره‌گيري از امكانات بالقوه سازمان حج و زيارت براي ارائه خدمات بيشتر به زائران اربعين حسيني، ظرفيت‌هاي خود را قوي‌تر و منسجم‌تر براي انجام امور محوله سازمان در حوزه عراق استفاده كند.

رشيديان از طراحي و آماده‌سازي نرم‌افزار موبايلي «مصباح» توسط سازمان حج خبر داد و گفت: از طريق اين نرم‌افزار، اطلاعات لازم براي زائران اعم از مختصات منطقه‌اي و جغرافيايي، مسيريابي، پيام‌رساني و ارتباطات ارائه مي‌شود. اين نرم‌افزار هم اكنون در مرحله آزمايش است و اميد است به‌زودي روي شبكه‌ها قرار گيرد تا زائران از ظرفيت‌هاي اين نرم‌افزار براي سفري بهره ببرند.