خوزنا : آغاز ثبت‌نام تك‌جلدي كتاب درسي براي دانش‌آموزان از 16 مهر
چهارشنبه، 10 مهر 1398 - 09:35 کد خبر:85286

مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي گفت: ثبت‌نام تك جلدي كتاب درسي براي معلمان از اول مهر در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي فعال شده است و از 16 مهر نيز اين سرويس براي دانش‌آموزان فعال مي‌شود.

خبرگزاري فارس: احمدرضا اميني مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اظهار كرد: در سال جاري كتاب‌هاي درسي به دو شيوه، يكي از طريق آموزش و پرورش و از طريق كتابفروشي‌هاي مجاز توزيع شده است.

وي افزود: كتاب‌هاي درسي دوره ابتدايي، دوره دوم متوسطه شاخه( نظري، فني و حرفه‌اي و كاردانش) و كتاب‌هاي تكميلي دانش‌آموزان مدارس استعدادهاي درخشان پس از ثبت‌نام در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي، از طريق مدرسه توزيع شده و كتاب‌هاي درسي دوره اول متوسطه از طريق كتابفروشي‌هاي مجاز در سطح كشور توزيع شده است.

مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي تأكيد كرد: كتاب‌هاي درسي بر اساس آمار سناد و سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي، تا قبل از شهريور به استا‌ن‌ها و مناطق ارسال شده و مناطق نيز بر اساس تعداد ثبت‌نام در سامانه، كتاب درسي را به مدارس تحويل داده‌اند و مدارس نيز در اولين روز سال تحصيلي به دانش‌آموزان تحويل داده‌اند.

اميني با بيان اينكه در حال حاضر كتاب درسي تمام دانش‌آموزاني كه در سامانه ثبت‌نام كرده‌اند، تحويل شده است، افزود: اگر دانش آموزي به هر دليل موفق به دريافت كتاب درسي نشده است بايد فرآيند زير را پيگيري كند.

1- مراجعه به مدرسه براي ثبت‌نام

2- ثبت‌نام در سامانه سناد توسط مدرسه

3- ثبت‌نام در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي (ياد آور مي‌شود در صورتي كه كتاب درسي براي دانش‌آموز، در سامانه ثبت‌نام شده باشد و پايه يا رشته تحصيلي و يا محل تحصيل وي تغيير كرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذيرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امكان پذير شود).

4- ارسال كتاب از منطقه به مدرسه

5- تحويل كتاب به دانش‌آموز از طريق مدرسه

وي با تأكيد بر اينكه با امكانات موجود در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي، تمامي وضعيت توزيع از چاپخانه تا مدرسه و دانش‌آموز به صورت لحظه‌اي قابل رصد و پايش است، اظهار داشت: تا اين لحظه تعداد 11 ميليون و 41 هزار و 784 دانش‌آموز دوره ابتدايي و متوسطه دوم و  65 هزار و 634 دانش آموز استثنايي كتاب درسي خود را در سامانه ثبت‌نام و از مدرسه محل تحصيل خود، تحويل گرفته‌اند. همچنين تعداد 3 ميليون و 424 هزار و 941 دانش‌آموز دوره متوسطه اول نيز كتاب درسي خود را از كتابفروشي‌هاي مجاز خريداري كرده‌اند.

اميني ادامه داد: ثبت‌نام كتاب تك جلدي براي معلمان از اول مهر در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي فعال شده است و از 16 مهر نيز اين سرويس براي دانش آموزان و از 26 مهرماه به بعد نيز براي ساير افراد فعال خواهد شد البته كتاب اين بخش از طريق شركت پست جمهوري اسلامي ايران توزيع مي‌شود.

وي تصريح كرد: خانواده‌ها در صورت برخورد با هر نوع مشكل در خصوص كتاب درسي اعم از ثبت‌نام در سامانه، عدم دريافت كتاب درسي از مدرسه در صورت ثبت‌نام در سامانه، گرانفروشي توسط كتابفروشي، فروش لوازم‌التحرير اجباري، دريافت وجه مازاد بر كتاب درسي از اولياي دانش آموزان و ساير موارد مي‌توانند موارد را به تيم پشتيباني سامانه (شماره‌هاي 88301418- 88823140 و 88490220 ) براي پيگيري و رفع آن اعلام كنند.