خوزنا : غيبت دانش آموزان و معلمان شركت كننده در مراسم اربعين موجه است
چهارشنبه، 10 مهر 1398 - 12:36 کد خبر:85290

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد كه طبق هماهنگي با وزير آموزش و پرورش و تاكيد خود ايشان در همكاري و همراهي سفر معنوي به كربلاي معلي در ايام اربعين، قرار بر اين شده است كه مديران غيبت دانش‌آموزان و فرهنگياني كه به راهپيمايي اربعين مي‌روند رادر اين يك هفته موجه تلقي كنند.

ايسنا:عليرضا كاظمي با بيان اينكه مراسم و راهپيمايي اربعين يك برنامه ملي و بين المللي مرتبط با جهان اسلام بوده و به عنوان بزرگترين اجتماع سياسي، اجتماعي و عبادي جهان اسلام مطرح است اظهار كرد: نگاه ما به اين امر يك نگاه تربيتي است و از جمله بزرگترين موقعيت‌هاي تربيتي براي دانش‌آموزان محسوب مي‌شود كه ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، ديني، ايماني، معنوي، عرفاني و ولايي دارد.

وي افزود: مراسم اربعين يكي از بهترين برنامه‌ها براي گره خوردن و گره زدن دانش‌آموزان با ائمه اطهار بويژه اباعبداله الحسين(ع) است و تشكل‌هاي دانش آموزي تمهيد مقدمات مختلفي براي اين برنامه عظيم را آغاز كرده اند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش همه دانش‌آموزان و همكاران فرهنگي را به حضور در مراسم راهپيمايي اربعين ترغيب و اظهار كرد: از موكب‌هايي كه تشكل‌هاي دانش‌آموزي در داخل خاك جمهوري اسلامي و خاك عراق در مسير پياده‌روي برپا مي‌كنند حمايت مي‌كنيم. تشكل‌ها برنامه‌هاي خوبي دارند و تمهيد مقدمات كرده‌اند.

كاظمي ادامه داد: هر سال دانش‌آموزان زيادي از سراسر كشور در اين مراسم بزرگ شركت مي‌كنند. يكي از نگراني‌هايي كه مديران، معلمان و دانش‌آموزان ما دارند اين است كه تكليف غيبت آنها از كلاس درس چه مي‌شود؟. طبق هماهنگي با وزير آموزش و پرورش و تاكيد خود ايشان در همكاري و همراهي با اين سفر معنوي، قرار بر اين شده است كه مديران غيبت دانش‌آموزان را در اين يك هفته موجه تلقي كنند.

وي افزود: بنابراين دانش‌آموزان با هماهنگي والدين مي‌توانند با آرامش خاطر در مراسم اربعين حضور يابند و قول مي‌دهند كه با همت بلندشان، عقب ماندگي‌هاي درسي در اين يك هفته را پس از بازگشت جبران كنند. علاوه بر اين از مديران مدارس مي‌خواهيم كه غيبت همكاران را نيز با ارائه مدارك و مستندات،  موجه تلقي كنند. معلماني كه در مراسم اربعين حضور مي‌يايند نيز يقينا بعد از برگشت برنامه‌هايي براي جبران عقب افتادگي‌ها خواهند داشت.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه مديران مدارس همكاري لازم را خواهند داشت و براي جبران اين غيب يك هفته‌اي تدابير لازم را خواهند انديشيد گفت: همكاران فرهنگي و دانش آموزان هيچ نگراني درباره غيبت از كلاس نداشته باشند.