خوزنا : شلمچه، مرز انحصاري تردد زائران خارجي اربعين
چهارشنبه، 10 مهر 1398 - 13:08 کد خبر:85303

فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه مرز شلمچه، مرز انحصاري تردد زائران خارجي است، گفت: در صورتي كه تردد كاميون‌هاي ترانزيتي حامل كالا همزمان با حركت زائران اربعين باعث اختلال در حركت زوار شود، مرز بر روي كاميون‌هاي حامل كالا بسته خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سردار قاسم رضايي در حاشيه بازديد از پايانه مرزي شلمچه در جمع خبرنگاران، گفت: طبق برنامه‌ريزي انجام شده با مرزبانان كشور عراق، به صورت مشترك از دو گذرگاه مرزي شلمچه و چذابه در خوزستان بازديد و همچنين براساس توافقات صورت گرفته در بغداد، هماهنگي‌هاي لازم با مرزباني عراق در راستاي تأمين امنيت زائران اربعين حسيني (ع) انجام شد.

وي، از آمادگي مرزبانان دو كشور براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني (ع) خبر داد و گفت: علاوه بر هماهنگي مرزباني و پايانه مرزي شلمچه، موضوع بازگشايي مسير دوم مرز شلمچه براي تسريع در تردد خودرو‌هاي موكب داران و ماموريت‌هاي اضطراري مطرح شد و طي چند روز آينده از سوي مقام‌هاي عراقي و سفارت ايران در عراق پيگيري مي‌شود.

فرمانده مرزباني ناجا با تاكيد بر اينكه بازگشايي اين مسير از سوي مرزباني ايران پيگيري خواهد شد، گفت: چنانچه اين مسير بازگشايي نشود، قطعا با ازدحام خودرويي و نفري در مرز شلمچه مواجه خواهيم شد.

وي ادامه داد: با توافق و تاكيد صورت گرفته در اين رابطه اميد است تا دو روز آينده درب دوم مرز شلمچه كه اخيرا بسته شده، مجددا بازگشايي شود تا خودرو‌هاي موكب داران و خودرو‌هاي ترانزيتي از اين مسير تردد كنند.

سردار رضايي همچنين تلاش دستگاه‌هاي مختلف كشور در ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي عبور زائران از گذرگاه‌هاي مرزي را خوب ارزيابي كرد و گفت: تمام واحد‌هاي نيروي انتظامي در مرز اعم از پليس راه و گذرنامه با تمام ظرفيت براي خدمت رساني به زائران اربعين آماده هستند.

وي درباره تردد زائران خارجي اربعين، گفت: طبق بررسي به عمل آمده، "شلمچه" مرز انحصاري براي تردد زائران خارجي خواهد بود.

اين مقام ارشد مرزباني ناجا در رابطه با تردد كاميون‌هاي ترانزيتي حامل كالا از مرز شلمچه در ايام اربعين، گفت: با توافق گمرك ايران و عراق در صورتي كه تردد كاميون‌هاي ترانزيتي حامل كالا همزمان با حركت زائران اربعين باعث اختلال در حركت زوار شود، مرز بر روي كاميون‌ها بسته خواهد شد.

فرمانده مرزباني ناجا از استقرار ۴۰۰ كاميون حامل كالاي موكب داران و نيرو‌هاي كمكي مستقر در عراق در مرز شلمچه خبرداد وگفت: اين كالا‌ها بايد از فردا به عراق منتقل شوند تا در ايام اربعين و ازدحام جمعيت با مشكل مواجه نشويم.

براساس گزارش سايت پليس، سردار رضايي در خاتمه با اشاره به تكميل زيرساخت‌هاي شلمچه، خاطرنشان كرد: كار گيت بندي مرز شلمچه براي سهولت تردد زائران، از امروز آغاز مي‌شود.