خوزنا : آماده‌باش مراكز درماني در مرزها
پنجشنبه، 11 مهر 1398 - 20:58 کد خبر:85319

رييس كميته بهداشت و درمان اربعين با بيان اينكه نيروهاي فوريت پزشكي در نوار مرزي ايران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزايش يافته است، گفت: در خصوص درمان رايگان بيماران اورژانسي در بيمارستان‌هاي عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسيده‌ايم.

به گزارش ايسنا،  كنگره ملي بهداشت و درمان به مناسبت اربعين در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.

دكتر پيرحسين كوليوند - رئيس سازمان اورژانس كشور و رييس كميته بهداشت و درمان اربعين اظهار كرد: ستاد مركزي اربعين از كارگروه‌هاي مختلفي تشكيل شده است كه يكي از آن كار گروه‌ها، بهداشت و درمان است.

او ادامه داد: با تمام ارگان‌ها از جمله تامين اجتماعي، شهرداري، نيروهاي مسلح جلسات متعددي داشتيم تا بتوانيم با كمك هم، اربعين امسال را به خوبي پوشش دهيم.

رييس كميته بهداشت و درمان اربعين درباره اعزام تيم پزشكان به عراق گفت: مديريت اعزام‌ها به خوبي انجام شده است؛ به طوريكه نيروي فوريت پزشكي به نوار مرزي ايران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزايش يافته است.

وي افزود: از سال گذشته به شناسايي نقاط قوت و ضعف خودمان پرداختيم كه طبق آن برنامه‌ريزي دقيقي صورت گرفته است.

كوليوند درباره پوشش مراكز درماني مرزهاي كشور گفت: اصلي ترين وظيفه ما كنترل بهداشت در مرزهاي شمالي، شرقي و غربي كشور است. بنابراين تمام نيروهاي مراكز درماني در اين مسيرها به صورت آماده باش كامل حضور دارند تا به زائران عزيز خدمت رساني كنند.

بنابر اعلام روابط عمومي سازمان اورژانس كشور، وي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همكاري بين وزارت بهداشت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق در ۲۰ شهريور ماه سال جاري براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني مطلوب به زائران اربعين حسيني، تاكيد كرد: در خصوص درمان رايگان بيماران اورژانسي در بيمارستان‌هاي عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسيده‌ايم.

گفتني است؛ در اين كنفرانس دو پنل تخصصي در خصوص مشكلات و راهكارهاي بهداشت و درمان در داخل و خارج از كشور برگزار خواهد شد كه مديريت پنل تخصصي مسائل بهداشت و درمان زائرين در داخل كشور بر عهده دكتر كوليوند است.