خوزنا : چگونه وسايل يا همراهان گمشده خود را در پياده‌روي اربعين پيدا كنيم؟
دوشنبه، 15 مهر 1398 - 08:35 کد خبر:85358

معاون رسانه و تبليغات ستاد اربعين به تشريح نحوه پيدا كردن همراهان يا مدارك شناسايي گمشده در پياده‌روي اربعين پرداخت و گفت: راهنماي زائر با جليقه‌هاي آبي در مسير پياده‌روي اربعين براي كمك به زائران مستقر هستند.

فارس:علي كارگر معاون رسانه و تبليغات ستاد مركزي اربعين حسيني با اشاره به نرم‌افزار راهنماي زائر به منظور سهولت سفر زائران اربعين اظهار داشت: توانمندسازي و مطلع شدن زائران از سفر حماسه اربعين حسيني يكي از مهم‌ترين كاركردهاي راهنماي زائر است.

وي با بيان اينكه گم شدن همراهان و‌ زائران يكي از دغدغه‌ها براي زائران اربعين است، گفت: در حوزه گمشدگان بايد دو موضوع گمشدگان و گم‌كردن همراهان توسط افراد و همچنين گم‌كردن مدارك و وسايل را مد نظر قرار داد.

كارگر خاطر نشان كرد: براي جلوگيري از گم‌شدن افراد توصيه مي‌كنيم كه زائران قبل از آغاز سفر اربعين، حتماً شماره تماس ايراني همراهان را داشته باشند. همچنين در صورتي كه گم شدند، با حفظ آرامش به همكاران ما كه با جليقه آبي در مسير مستقر هستند، مراجعه كنند. 

وي با بيان اينكه نگهداري از گذرنامه در سفر اربعين‌ هم از اهميت زيادي برخوردار است، افزود: توصيه مي‌كنيم كه زائران شماره تماس خود و ‌يكي از همراهان‌ را نيز در كوله‌پشتي و وسايل قرار دهند و با توجه به اهميت نگهداري از گذرنامه به عنوان مدرك شناسايي معتبر، از گذرنامه خود عكس گرفته و در گوشي خود داشته باشند. علاوه بر اين يك كپي از آن را در وسايل خود قرار دهند.

معاون رسانه و تبليغات ستاد اربعين به حضور راهنماي زائر در مسير پياده‌روي اربعين حسيني اشاره و خاطر نشان كرد: ايستگاه زائر نيز در مسير پياده‌روي اربعين زائران پيش‌بيني شده است و در صورتي كه زائري وسيله‌ يا مدركي پيدا كرد تقاضا داريم آن را به همكاران ما در مسير تحويل دهد.

كارگر با بيان اينكه همكاران ما در طول مسير زائران با جليقه‌هاي آبي حضور دارند، تصريح كرد: پس از تحويل مدارك پيدا شده به همكاران ما در ايستگاه زائر، توسط وسايل ارتباطي اطلاعات مدارك پيدا شده به ساير ايستگاه‌ها در طول مسير گزارش مي‌شود و‌ زائران مي‌توانند با پرس‌وجو از اين ايستگاه‌ها پيگير وسايل گمشده خود باشند. همچنين زائران مي‌توانند مدارك پيدا شده را به كسنولگري‌هاي ايران در نجف يا كربلا تحويل دهند.

وي با اشاره به اينكه تاكنون حدود ۱۰ هزار نفر نرم‌افزار راهنماي زائر را نصب كرده‌اند، گفت: اميدواريم زائران با نصب اين نرم‌افزار كمتر دچار مشكل شوند. علاوه بر اين، از زائران مي‌خواهيم از همراه داشتن وسايل غيرضروري و‌ مداركي همچون شناسنامه و‌ كارت ملي بپرهيزند، چرا كه اين مدارك اعتباري در كشور عراق ندارد.