خوزنا : تردد زائران اربعين از مرزهاي چذابه و شلمچه پنج برابر شد
سه شنبه، 16 مهر 1398 - 18:46 کد خبر:85377

دبير ستاد اربعين خوزستان گفت: حدود ۳۲۰ هزار زائر اربعين حسيني در ۹ روز نخست ماه صفر از ۲ گذرگاه مرزي چذابه و شلمچه به عتبات عاليات مشرف شده اند كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال حدود پنج برابر شده است.

رضا نجاتي  در حاشيه بازديد از پايانه مسافري چذابه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه روند عزيمت زائران اربعين به شهرهاي مقدس عراق در روزهاي اخير بيشتر از پيش بيني بوده است افزود: عزيمت زائران اربعين حسيني از مرزهاي چذابه و شلمچه به سمت كربلاي معلي و نجف اشرف پرحجم ولي روان است.

وي با بيان اينكه در روزهاي آينده عزيمت زائران اربعين حسيني به نقطه اوج نزديك خواهد شد گفت: پيش بيني و هماهنگي لازم براي پاسخگويي به نيازهاي زائران در اين ۲ مرز ديده شده و جاي نگراني نيست.
زائران به قوانين عراق احترام بگذارند
 دبيرستاد اربعين خوزستان از عموم زائران اربعين حسيني خواست در مدت حضور در شهرهاي مقدس عراق به قوانين اين كشور احترام بگذارند واجازه سوء استفاده به فرصت طلبان و بدخواهان را ندهند.
نجاتي با اشاره به اينكه عراق به عنوان كشور ميزبان ، امكانات بسياري براي رفاه حال زائران اربعين حسيني قرار داده افزود: مردم عراق نيز همگام با دولت اين كشور در خدمت رساني مخلصانه به زائران پيشقدم هستند.
وي گفت:هرگونه تخطي از قوانين كشور عراق و بي توجهي به مقررات آن از سوي زائران مي تواند زمينه بدبيني را فراهم كند لذا تاكيد ما بر خويشتنداري كامل زائران و توجه به قوانين و مقررات اين كشور است.
به گفته نجاتي نقض قوانين عراق مجازات سنگيني به دنبال دارد و ممكن است متخلفان به دستگاه قضايي اين كشور سپرده شوند.
زائران از مسيرهايي رسمي راهي عراق شوند
 دبيرستاد اربعين خوزستان با اشاره به اينكه مرزهاي رسمي براي تردد زائران اربعين به صورت شبانه روزي باز است از زائران خواست تنها از مبادي رسمي به كشور عراق بروند و به هيچ وجه از بي راهه و مسيرهاي خطرآفرين وارد اين كشور نشوند.
نجاتي افزود: تاكيد ما تردد در مسيرهاي رسمي، شناخته شده و امن است تا كمترين آسيبي به زائران اربعين حسيني وارد نشود.
تاكيد بر نام نويسي در سامانه سماح پيش از حركت به سمت مرزهاي چذابه و شلمچه ، استفاده از خودروهاي عمومي و جمعي ، رعايت كامل مسايل ايمني ، رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ، خوش خلقي وگشاده رويي در مواجهه با ماموران انتظامي و مرزباني و موكب داران از ديگر توصيه هاي دبير ستاد اربعين به زائران بود.
حركت خودجوش زائران اربعين حسيني از روزهاي آغازين ماه صفر به سمت گذرگاه هاي مرزي چذابه در ۱۱۰كيلومتري شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵كيلومتري غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان امام حسين عليه السلام و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسيد.
طبق تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران ، ۲۷ مهر روز اربعين حسيني است. در عراق نيز همين روز ، اربعين است.