خوزنا : تعطيلي روزهاي پنج شنبه شامل بانك ها هم مي شود
سه شنبه، 16 مهر 1398 - 19:37 کد خبر:85383

عضو هيئت رئيسه كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح تعطيلي مراكز اداري كشور براي روز پنج شنبه كه به تصويب اين كميسيون رسيد، شامل بانك ها هم مي شود.

مهر:علي ساري با اشاره به اينكه اعضاي اين كميسيون با تعطيلي مراكز اداري، آموزشي و قضايي سراسر كشور در روزهاي پنجشنبه موافقت كردند، اظهار كرد: در اين جلسه، طرح تعطيلي روز پنجشنبه كليه مراكز اداري، آموزشي و قضايي در كليه استانها و شهرستانها همانند تهران در دستور كار قرار گرفت و به تصويب رسيد.

ساري در خصوص ابهام صورت گرفته براي كاركنان بانك كه حتي موجب برخي اعتراض ها از سوي آنان در فضاي مجازي شده است، تصريح كرد: اين طرح شامل همه مراكز اداري است و ما در آن هيچ اداره و سازماني از جمله بانك ها را مستثني نكرده ايم.
 
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: در صورتي كه براي مثال بانك ها تعطيل نباشد اين تعطيلي قطعا با ابهاماتي مواجه خواهد بود و خانواده ها را سردرگم مي كرد. نمي شود كه به گونه اي قانون مصوب كرد كه بخشي از جامعه تعطيل و بخشي ديگر پنج شنبه ها سركار باشند.

وي در خصوص اجرايي شدن اين طرح نيز گفت: اين طرح بايد در صحن علني مجلس مصوب و به تائيد شوراي نگهبان برسد براي همين نمي توان زماني را براي اجرايي كردن آن در نظر گرفت.

  بر اساس اين مصوبه كميسيون، ساعات كار اداره ها در روزهاي شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۷ خواهد بود و ساعت كار مراكز آموزشي نيز از ۸:۳۰ آغاز خواهد شد و ساعات پايان كار آنان در اختيار خودشان است.