خوزنا : حسيني‌كيا: قيمت خودرو باز هم كاهش مي‌يابد
جمعه، 19 مهر 1398 - 11:56 کد خبر:85418

يك عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه روند كاهشي قيمت خودرو باز هم ادامه خواهد داشت، گفت كه در حال حاضر بازار خريد و فروش كاذب خودرو اشباع شده است.

ايسنا:سيد جواد حسيني‌كيا اظهار كرد: به نظر من در حال حاضر بازار خريد و فروش كاذب خودرو اشباع شده است. يكسري دلال وارد بازار خودرو شده بودند و اين بازار را به هم ريخته و سود خودشان را هم بردند اما الان بازار دارد به ثبات مي‌رسد و كساني كه مي‌خواهند كار تجاري انجام دهند هم متوجه شده‌اند كه ديگر بازار خودرو اين ظرفيت را ندارد.

وي افزود: بخشي از توليد داخلي ما در حال حاضر به شرايط مناسبي رسيده و از سوي ديگر با پيش فروش‌هايي كه انجام مي‌شود مشكل نقدينگي خودروسازان نيز در حال حل است؛ لذا ثبات نسبي حاكم شده است، همچنين بازار دلالي بخشي مديريت شده و اين عوامل منجر به اين شد كه خودرو ثباتي پيدا كرده است.

نماينده مردم سنقر در مجلس با پيش‌بيني تداوم روند كاهشي قيمت خودرو، يادآور شد: البته شايد قيمت‌ها به سال قبل برنگردد ولي من معتقدم از اين هم پايين‌تر مي‌آيد.

حسيني‌كيا اضافه كرد: طبيعتا دلال‌ها بعد از خروج از بازار خودرو به جاي ديگري مي روند تا بازار ديگري را به هم بزنند؛ وقتي ما نتوانيم نقدينگي را مديريت كنيم همين است و آنها وارد بازارهايي مثل سكه، طلا و مسكن مي‌شوند. البته تلاش‌هايي در جريان است تا به ثباتي در اين بازارها برسيم، به عنوان مثال وقتي ارز مديريت شد ديگر عملاً براي آنها ماندن در اين بازار هم سودآوري نخواهد داشت.