خوزنا : وام 30 ميليوني براي سربازان داراي گواهينامه مهارت‌شغلي
یکشنبه، 21 مهر 1398 - 13:19 کد خبر:85436

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلي را در پادگان‌ها آموزش مي‌بينند گفت: با هماهنگي با بانك‌ها پس از اتمام خدمت سربازي به مشمولان تا سقف ۳۰ ميليون تومان وام داده خواهد شد.

ايسنا:سردار تقي مهري در مراسم معارفه جانشين جديد رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا كه صبح امروز در مقر مركزي سازمان وظيفه عمومي ناجا برگزار شد، گفت:  سربازي يك ارزش و خدمت بزرگ در كشور است، به طوري كه بيش از نيمي از نيروهاي ما در جنگ تحميلي نيز سربازان بودند.

وي با اشاره به نقش و جايگاه سربازان گفت: امروز سربازان در حوزه خدمات، امنيت، توان دفاعي كشور چه در مرزها و چه در مركز كشور در حال ايفاي نقش هستند و انصافا هم نقش موثري دارند.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه در شش ماهه نخست امسال روزانه حدود ۱۲ هزار درخواست از سوي مشمولان و خانواده‌ آن‌ها در سازمان وظيفه عمومي مورد رسيدگي و پيگيري قرار گرفته است، گفت: براي تمام ائمه جمعه سراسر كشور نامه‌اي تنظيم شد تا جوانان براي انجام خدمت سربازي تشويق شوند، هدف ما اين است تا گفتمان سازي خدمت سربازي را در سطح ائمه جمعه مطرح كنيم و در صورت تحقق اين‌امر شرايط دفاعي و امنيتي كشور تقويت خواهد شد.

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا در مورد مشمولان غايب سربازي نيز گفت: طبق قانون بكارگيري مشمولان غايب در واحدهاي صنفي، تمام شركت‌ها و كارخانه‌ها اعم از خصوصي و غير خصوصي ممنوع است و كساني كه اقدام به اين‌كار كنند بنابه مصوبه مجلس بايد جريمه شوند.

به گفته سردار مهري، جرايمي پيش بيني شده ازجمله قرار نگرفتن تسهيلات بانكي براي شركت‌ها و كارخانه‌هايي كه اقدام به جذب مشمولان مي‌كنند.

وي افزود: پس از تدبير مقام معظم كل قوا، قرارگاه مهارت آموزي براي خدمت قبل از سربازي، حين خدمت و پس از خدمت سربازي پيش بيني و راه‌اندازي شد تا براساس سطح سواد و رشته تحصيلي و مهارت شغلي نيروها را تقسيم بندي كنيم و طبق مهارت شغلي در يگان مربوطه خود مستقر خواهند شد.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلي را در پادگان‌ها آموزش خواهند ديد، مقرر شد تا پس از برگزاري كارگاه مهارت آموزي براي سربازان و قبولي در اين دوره آموزشي، براي او يك مهارت‌نامه كه اعتبار بين المللي دارد صادر خواهد شد و با هماهنگي با بانك‌ها پس از اتمام خدمت سربازي به مشمولان تا سقف ۳۰ ميليون تومان وام داده خواهد شد.