خوزنا : ريزش قيمت‎ها در بازار لوازم خانگي آغاز شد
دوشنبه، 22 مهر 1398 - 19:36 کد خبر:85446

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاكي از كاهش قيمت در برخي از انواع لوازم خانگي در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن است.

 ايسنا :در جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، علاوه بر قيمت كالا‌هاي اساسي و تغييرات آن‌ها نسبت به سال و ماه قبل كه هميشه منتشر مي‌شد، گزارشي از قيمت ۵۶ قلم كالاي اساسي ديگر از تير ماه امسال ارائه شده است.

در اين آمار قيمت شش نوع لوازم خانگي نيز ذكر شده كه قيمت چهار نوع از آن‌ها در مردادماه امسال نسبت به تير ماه كاهش جزئي داشته است.

بيشترين كاهش قيمت مربوط به لباس‌شويي آبسال هفت‌كيلويي سفيد است كه قيمت آن با يك درصد كاهش در مرداد ماه امسال به چهار ميليون و ۸۵۸ هزار تومان رسيده است. قيمت اين محصول در تيرماه امسال حدود چهار ميليون و ۹۰۸ هزار تومان بوده است.

قيمت تلويزيون سامسونگ ۴۹ اينچ ۶۹۰۰ نيز در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبلش ۰.۹ درصد كاهش داشته است. اين كالا در تيرماه امسال حدود هشت ميليون و ۷۲۹ هزار تومان و در مرداد ماه نيز هشت ميليون و ۶۴۹ هزار تومان فروخته شده است.

همچنين قيمت يخچال و فريزر الكترواستيل مدل ۲۴ ESR در تيرماه و مردادماه امسال به ترتيب ۹ ميليون و ۵۴۱ هزار تومان و ۹ ميليون و ۴۸۶ هزار تومان بوده كه نشان مي‌دهد قيمت اين محصول در مرداد نسبت به ماه قبل از آن ۰.۶ درصد كاهش داشته است.

لباسشويي سامسونگ هفت كيلويي مدل ۱۲۴۳ سيلور نيز در مردادماه امسال حدود هفت ميليون و ۵۶۲ هزار تومان عرضه شده كه نسبت به فروش اين كالا در تيرماه به قيمت هفت ميليون و ۶۰۴ هزار تومان، ۰.۵ درصد كاهش داشته است.

در اين ميان قيمت يخچال الكترواستيل مدل ۲۷ ES و تلويزيون سامسونگ ۵۵اينچ ۷۹۰۰ در مرداد ماه امسال نسبت به تيرماه به ترتيب ۰.۴ و ۰.۳ درصد افزايش داشته است. اين دو محصول در مردادماه به ترتيب به قيمت چهار ميليون و ۸۴۷ هزار تومان و ۱۱ ميليون و ۶۸۷ هزار تومان فروخته شده است.