خوزنا : «خانه‌هاي بازي» داراي مجوز بهزيستي نيستند
چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 13:10 کد خبر:85476

مديركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه در حال حاضر به دلايل مختلف مهدهاي كودكي با رويكردهاي خاص به وجود آمده‌اند، گفت: با پيگيري بسياري از اخبار ناگواري كه در روز در خصوص كودكان منتشر مي شود به مكان‌هايي مي‌رسيم كه مسئول نگهداري كودكان هستند اما خارج از برخي ضوابط فعاليت مي‌كنند.

ايسنا:سعيد بابايي با بيان اينكه «خانه‌هاي بازي» داراي مجوز سازمان بهزيستي نيستند، گفت: علاوه بر خانه‌هاي كودك بعضي از مهدهاي كودك نيز مجوزشان را از سازماني غير از سازمان بهزيستي گرفته‌اند. اولويت سازمان بهزيستي كشور در حوزه كودكان رشد همه جانبه آنان است و فعاليت اين مراكز گاهي توجه همه جانبه به كودك را دچار چالش‌هايي مي‌كند.

مديركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه به همان اندازه‌اي كه سلامت جسماني بچه‌ها براي ما اهميت دارد رشد و سلامت روحي و رواني كودك هم براي ما مهم است، اظهار كرد: به عبارت ديگر همانطور كه مهدهاي كودك بايد استاندارهاي فيزيكي داشته باشند، بايد توجه به آموزش‌هاي فرهنگي را نيز مدنظر قرار دهند. در حال حاضر به دلايل مختلف مهدهاي كودك مختلفي با رويكردهاي خاص به وجود آمده كه بعضي از آن‌ها توجه به سلامت جسماني و بخشي ديگر نيز توجه به سلامت روحي و رواني را در دستور كار قرار داده‌اند.

بابايي ادامه داد: اين درحاليست كه ما نياز به مهدهاي كودك استاندارد داريم. مهد كودك استاندار جايي است كه در آن هم سلامت جسمي بچه‌ها رعايت شود و هم سلامت روحي و رواني آن‌ها مورد توجه قرار گيرد. به اين ترتيب بايد ابعاد سلامت روحي، رواني و فرهنگي كه مربوط به آيين، مليت و مذهب ما مي‌شود را  پررنگ كنيم همچنين از افرادي كه براي موسسات خود مجوزهايي غير از سازمان بهزيستي را دريافت كرده‌اند، دعوت مي كنيم به استانداردسازي فضايي كه كودكان در آن در حال رشد هستند وارد شوند تا به اين ترتيب خانواده‌ها نيز با امنيت و آرامش كودكشان را به آنجا بسپارند و تحويل بگيرند.

وي در پايان گفت: با پيگيري بسياري از اخبار ناگواري كه در روز در خصوص كودكان منتشر مي شود به مكان هايي مي‌رسيم كه مسئول نگهداري كودكان هستند اما خارج از برخي ضوابط فعاليت مي‌كنند.