خوزنا : مذاكره با آمريكا هيچ نتيجه‌اي ندارد، چون قطعا هيچ امتيازي نمي‌دهند
یکشنبه، 12 آبان 1398 - 21:25 کد خبر:85671

حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (يكشنبه) و در آستانه ۱۳ آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در ديدار با هزاران تن از دانش آموزان و دانشجويان سراسر كشور، نسل جوان پرتوان، پرنشاط و پرانگيزه را نعمتي بزرگ و ذخيره‌اي ارزشمند براي ايران خواندند و با اشاره به استمرار خصومت عميق امريكا با ملت ايران از كودتاي ۱۳۳۲ تاكنون تأكيد كردند: امريكاي گرگ‌صفت البته ضعيف‌تر، اما وحشي‌تر و وقيح‌تر شده و در مقابل، جمهوري اسلامي ايران با دفاع مقتدرانه و منع مستدل مذاكره، راه نفوذ و ورود مجدد امريكا به كشور را سد كرده است.

به گزارش «تابناك»؛ رهبر انقلاب اسلامي همچنين «رونق توليد» را كليد حل مشكلات اقتصادي مردم از جمله گراني، تورم و كم شدن ارزش پول ملي خواندند و افزودند: نبايد همچنان كه مدتي بيهوده منتظر برجام مانديم، حالا در انتظار اقدامات اروپايي‌ها يا مسائل ديگر معطل بمانيم، بلكه بايد به داخل دل ببنديم و همه توان را براي رونق توليد به‌كار گيريم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي كودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را سرآغاز دشمني آشكار شيطان بزرگ با ملت ايران خواندند و افزودند: امريكايي‌ها با آن كودتا، حتي به دولت مصدق كه به آن‌ها اعتماد كرده بود، رحم نكردند و با ساقط كردن دولت ملي، دولتي وابسته، فاسد و ديكتاتور را روي كار آوردند و به اين شكل بزرگترين دشمنيِ ممكن را در حق ملت ايران انجام دادند.

ايشان افزودند: دولتي كه با كودتا سرنگون شد، در واقع چوب اعتماد به شيطان بزرگ را خورد و امريكايي‌ها به‌واسطه رژيم پهلوي بر نيرو‌هاي مسلح، نفت، سياست، فرهنگ، اقتصاد و همه عرصه‌هاي كشور تسلط كامل يافتند.

رهبر انقلاب با اشاره به اينكه برخي از جمله امريكايي‌ها در تلاشند با تحريف تاريخ، آغاز خصومت امريكا با ايران را به تسخير لانه جاسوسي ربط دهند، خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها از ابتداي روابط با ايران، با طرح‌هاي به ظاهر دوستانه، باطناً با ملت ايران دشمني مي‌كردند كه اين دشمني با كودتاي ۲۸ مرداد علني شد و اين مقطع آغاز خصومت علني امريكا با ايران است.

ايشان كودتاي مرداد ۱۳۳۲ را موجب آگاهي بيشتر ملت خواندند و افزودند: ده سال بعد در سال ۱۳۴۲ كه مبارزات اسلامي و مردمي شروع شد، امام خميني با درك موضع حقيقي و قلبي مردم، اين واقعيت را بيان كردند كه امروز در اذهان ملت ايران هيچ فردي منفورتر از رئيس جمهور امريكا نيست.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با بيان اين واقعيت كه امريكا از آن روز تا امروز هيچ تغييري نكرده است، گفتند: همان شرارت، همان گرگ صفتي، همان تلاش براي ايجاد ديكتاتوري بين المللي و همان سلطه طلبيِ بي حد، امروز نيز در امريكا وجود دارد البته با وحشي گري و وقاحت بيشتر.

ايشان با يادآوري فشار و خفقان حاكم بر ايران در دوران رژيم ديكتاتوري وابسته به امريكا گفتند: انقلاب اسلامي اساساً عليه امريكا و آن رژيم وابسته بود و عامه مردم به رهبري امام خميني، بساط پادشاهي فاسد و وابسته را جمع كردند و جمهوري اسلامي را بر سر كار آوردند.

رهبر انقلاب با يادآوري برخي اقدامات امريكايي‌ها در ۴۱ سال گذشته از جمله تهديد، كودتا، تحريم، تحريك قوميت ها، تجزيه طلبي، آشوب طلبي، محاصره اقتصادي، نفوذ و روش‌هاي ديگر تأكيد كردند: آن‌ها در اين مدت هرچه بلد بودند و مي‌توانستند عليه نهاد‌هاي برخاسته از انقلاب به‌ ويژه اصل جمهوري اسلامي توطئه و اقدام كردند كه البته ما هم در مقابل هر كاري توانستيم كرديم و در موارد زيادي حريف را به گوشه رينگ برديم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي «سد كردن راه نفوذ مجدد سياسي و تسلط دوباره امريكايي‌ها بر ايران» را مهمترين پاسخ جمهوري اسلامي در مقابل توطئه‌هاي حاكمان واشنگتن برشمردند و تأكيد كردند: منع مكرر مذاكره با امريكا، يكي از ابزار‌هاي مهم بستن راه ورود آنان به ايران عزيز است.

ايشان مخالفت جمهوري اسلامي با امريكايي‌ها را داراي منطقي مستحكم خواندند و افزودند: اين روش عقلاني، راه نفوذ مجدد امريكايي‌ها را مي‌بندد، ابهت حقيقي و اقتدار ايران را به جهانيان ثابت مي‌كند و ابهت پوشالي طرف مقابل را در دنيا فرو مي‌ريزد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تكبر و خوي استكباري امريكا خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها كه براي مذاكره با سران كشور‌ها بر سر آن‌ها منت مي‌گذارند، سال هاست براي گفت‌وگو با مقامات ايران اصرار مي‌كنند، اما جمهوري اسلامي امتناع مي‌كند كه تحمل اين مسأله براي دشمنان ملت خيلي سخت است، زيرا به جهانيان ثابت مي‌كند در دنيا حكومتي وجود دارد كه قدرت غاصبانه و ديكتاتوري بين المللي امريكا را قبول ندارد و زير بار حرف زور نمي‌رود.

رهبر انقلاب مذاكره با امريكا را حقيقتاً بي نتيجه برشمردند و تأكيد كردند: برخي كه مذاكره با امريكا را حلّال مشكلات مي‌دانند، صددرصد اشتباه مي‌كنند و هيچ نتيجه‌اي از گفت‌وگو با امريكايي‌ها حاصل نخواهد شد، چرا كه آن‌ها يقيناً و قطعاً هيچ امتيازي نخواهند داد.

ايشان در همين زمينه اين واقعيت را يادآوري كردند كه طرف مقابل، نشستن مقامات ايراني پشت ميز مذاكره را به معناي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي مي‌داند و از اصرار بر مذاكره اين هدف را دارد كه به جهانيان بگويد فشار حداكثري و تحريم‌ها سرانجام نتيجه داد و ايراني‌ها به زانو درآمدند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: اگر مسئولان جمهوري اسلامي ساده لوحي مي‌كردند و به مذاكره مي‌رفتند، از فشار‌ها و تحريم‌ها هيچ چيزي كم نمي‌شد، بلكه راه براي طرح رسمي توقعات و تحميل‌هاي جديد امريكايي‌ها باز مي‌شد.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش‌هاي بي نتيجه امريكا براي حذف يا محدود كردن قدرت دفاع موشكي ايران افزودند: امروز به فضل الهي و همت جوانان ميهن، داراي موشك‌هاي دقيق با بُرد دو هزار كيلومتر هستيم كه مي‌تواند به هر هدفي با خطاي فقط يك متر اصابت كند.

ايشان گفتند: اگر به مذاكره مي‌رفتيم، امريكايي‌هاي متوقع پاي موشك‌ها را به ميان مي‌كشيدند و مثلاً مي‌گفتند بايد موشك‌هاي ايران حداكثر ۱۵۰ كيلومتر بُرد داشته باشد كه اگر مسئولان ما اين را مي‌پذيرفتند، پدر كشور در مي‌آمد و اگر نمي‌پذيرفتند همين آش و همين كاسه تكرار مي‌شد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تجربه‌هايي نظير مذاكرات بي نتيجه كوبا و كره شمالي با امريكا را درس آموز خواندند و گفتند: مسئولان امريكا و كره شمالي متقابلاً قربان صدقه يكديگر هم رفتند، اما در نهايت امريكايي‌ها براساس روال خود در مذاكرات، يك ذره از تحريم‌ها كم نكردند و هيچ امتيازي ندادند.

ايشان با اشاره به اصرار دولت فرانسه به واسطه‌گري گفتند: رئيس جمهور فرانسه يك ملاقات با ترامپ را حلّال همه مشكلات ايران دانسته بود كه بايد بگوييم اين شخص يا خيلي ساده است و يا همدست امريكايي‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اخيراً نيز با اين كه مي‌دانستم نمي‌شود، اما براي امتحان و به منظور روشن شدن موضوع براي همگان، گفتم با وجود خطايي كه امريكايي‌ها با خروج از برجام مرتكب شدند، اگر همه تحريم‌ها را بردارند، مي‌توانند در مجموعه برجام شركت كنند اگرچه مي‌دانستم كه قبول نمي‌كنند و به همين صورت هم شد.

ايشان با طرح اين سؤال كه حدّ توقف خواسته‌ها و توقعات امريكا از ايران كجاست، گفتند: آن‌ها فعلاً مي‌گويند در منطقه فعال نباشيد، به جبهه مقاومت كمك نكنيد، در برخي كشور‌ها نباشيد و توان دفاعي و توليد موشك خود را متوقف كنيد و بعد از اين خواسته‌ها خواهند گفت: از قوانين و حدود ديني دست برداريد و بر موضوع حجاب اسلامي نيز تأكيد نكنيد؛ بنابراين، خواسته‌هاي امريكا هيچ گاه تمامي ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: من چند سال قبل در ديدار با مسئولان در همين حسينيه گفتم، آنجايي كه امريكا متوقف خواهد شد و ديگر توقع جديدي مطرح نخواهد كرد، كجاست؟ توقعات امريكا حدّ يقف ندارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه امريكايي‌ها به دنبال بازگرداندن ايران به شرايط پيش از انقلاب هستند، تأكيد كردند: انقلاب اسلامي محكم‌تر از اين حرف‌ها است و اراده پولادين و عزم راسخ جمهوري اسلامي هيچگاه اجازه نخواهد داد كه امريكا با چنين ترفند‌هايي بار ديگر به ايران بازگردد.

ايشان در ادامه سخنان خود به مسائل داخلي كشور و موضوع رونق توليد اشاره كردند و گفتند: هشت ماه از اعلام شعار سال گذشت. البته در اين هشت ماه برخي كار‌هاي خوب انجام گرفته است، اما بخش‌هايي هم وجود دارند كه همچنان به كار و تلاش بيشتر نياز دارند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه كليد حل مشكلات اقتصادي كشور در گرو رونق توليد است، افزودند: من اقتصاددان نيستم، اما اقتصاددان‌ها به‌ صورت اجماعي، در سخنان و اظهارنظر‌هاي خود شعار سال را تأييد كردند، زيرا اشتغال، ثروت ملي، رفاه عمومي و حتي پيشرفت علمي به‌ واسطه رونق توليد به‌وجود مي‌آيد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: كاهش فشار به مردم و حل مشكلاتي همچون گراني، تورم و كم ارزش شدن پول ملي تنها با اهتمام به موضوع توليد ملي امكان پذير خواهد بود.
ايشان با اشاره به سخنان چندي پيش وزير صنعت مبني بر اينكه هر جا يك واحد صنعتي در آستانه تعطيلي قرار بگيرد، به كمك آن مي‌رويم، گفتند: اين سخنان، عالي و خرسند كننده است و حالا بايد پاي اين قول بايستند و ديگر مسئولان نيز همين‌گونه عمل كنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با انتقاد از رويكرد «منتظر خارجي‌ها ماندن» گفتند: يك مدت معطل برجام بوديم، يك مدت ديگر هم معطل دستور رئيس جمهور امريكا براي تمديد مهلت‌هاي سه‌ماهه‌اي بوديم كه متأسفانه در برجام گذاشته‌اند، و يك مدت هم معطل بمانيم براي رئيس‌جمهور فرانسه و برنامه‌هاي فرانسوي‌ها، در حالي كه اين انتظارها، سرمايه گذار و فعال اقتصادي را دچار بلاتكليفي مي‌كند و كشور را به ركود و عقب‌ماندگي مي‌كشاند.

ايشان تأكيد كردند: اين انتظار‌ها را رها كنيد. البته نمي‌گويم رابطه‌ها را قطع كنيد بلكه مي‌گويم به خارجي‌ها دل نبنديد و فقط به داخل دل ببنديد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي به سخنان يكي از استانداران درباره انعقاد ۹۰ هزار ميليارد تومان قرارداد در استان طي چند ماه اشاره كردند و گفتند: اين نشان دهنده بخش كوچكي از ظرفيت‌هاي بي شمار استان‌هاست كه بايد بر روي همين ظرفيت‌ها متمركز شد و آن‌ها را پيگيري كرد.

ايشان يكي ديگر از راه‌هاي رونق توليد را جلوگيري از واردات كالا‌هاي داراي توليد داخل دانستند و افزودند: عده‌اي هستند كه حيات و ثروت بادآورده‌شان وابسته به واردات است؛ اما واردات زائد و بي رويه موجب ورشكستگي توليد داخل و بيكار ماندن جوانان خواهد شد؛ بنابراين، علاج واقعي مشكلات اين است كه دولت و مجلس، براي عملياتي و اجرايي شدن سياست‌هاي صحيح ابلاغي، برنامه ريزي كنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان، با تمجيد از خصوصيات نسل جوان از جمله انگيزه، انرژي و آمادگي براي انجام دادن وظايف گفتند: كشور به معناي حقيقي كلمه به اين نسل احتياج دارد، چون اين جوانان متدين هستند كه با احساس مسئوليت و در صراط مستقيم ايران را مي‌سازند و به پيش خواهند برد.

ايشان با انتقاد مجدد از موضوع محدود كردن نسل افزودند: آثار چنين اقدامات خطرناكي دو دهه بعد آشكار خواهد شد كه ايران ديگر از نسل جوان متراكم برخوردار نيست.

رهبر انقلاب با اشاره به قول مسئولان براي برطرف كردن مشكلات موجود و مقابله با تحديد نسل تأكيد كردند: اين موضوع بايد با جديت دنبال شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در پايان سخنان خود گفتند: ظرفيت‌هاي كشور بسيار است و جمهوري اسلامي به حول و قوه الهي و به كوري چشم آن‌هايي كه نمي‌توانند ببينند، از همه مشكلات، سرافراز بيرون خواهد رفت.