خوزنا : حذف يارانه پردرآمدها با احتياط كامل انجام مي‌شود
دوشنبه، 13 آبان 1398 - 22:12 کد خبر:85695

تسنيم:وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: به دليل فشار نظام سلطه، شرايط زندگي طبقه متوسط و پايين جامعه مطلوب نيست، حذف يارانه پردرآمدها با احتياط كامل انجام مي‌شود.

محمد شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حاشيه نشست امروز(دوشنبه، 13 آبان) كميسيون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران در تشريح موضوعات مطرح شده در كميسيون، گفت: طرح اشتغال پايدار روستايي در شرايط فعلي، كمك شاياني به ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و بخش‌هاي كمتر از 10 هزار نفر كرده كه در اين طرح با كسب مجوز از مقام معظم رهبري و با استفاده از 1.5 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي و تبديل آن به ريال و ارائه آن به صندوق توسعه ملي، امكان تأمين تسهيلات ارزان قيمت براي ايجاد اشتغال كارآفرينان فراهم شد.

وي اظهار داشت: در اجراي طرح اشتغال پايدار روستايي محدوديت‌هايي وجود داشت كه با همكاري فراكسيون اشتغال مجلس و حمايت رئيس مجلس شوراي اسلامي، اقدامات لازم براي رفع آنها انجام گرفت.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه با طرح اشتغال پايدار روستايي، سهم اشتغال روستايي در اشتغال كشور از 3 درصد به 23 درصد ارتقا يافت، اضافه كرد: با كمك نمايندگان و در جلسه امروز كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، طرح مذكور اصلاح شد، اميدواريم با تصويب آن در مجلس اختيارات دولت براي ايجاد اشتغال در روستاها افزايش يابد.

شريعتمداري همچنين درباره آخرين اقدامات وزارتخانه براي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌‌ها و حذف يارانه دهك‌هاي پردرآمد، ادامه داد: از آنجايي كه به دليل فشار نظام سلطه، شرايط زندگي طبقه متوسط و پايين جامعه مطلوب نيست، حذف يارانه پردرآمدها با احتياط كامل انجام مي‌شود، به همين دليل دهك‌هايي از دهك نخست درآمدي مشمول اجراي اين قانون شدند و به تدريج و ماهانه با بررسي دقيق‌تر و ضريب خطاي كم، بر تعداد آن افزوده مي‌شود.

وي گفت: 250 هزار خانوار از مجموع خانوارهاي دهك نخست درآمدي كشور در جريان حذف يارانه قرار گرفتند كه پس از حذف، حدود 20 هزار شكايت به مراكز پيشخوان و سايت موردنظر واصل شد، اين شكايت‌ها بررسي خواهد شد و در صورتي كه پس از بررسي درستي ادعا ثابت شود، يارانه مجدد براي فرد واريز خواهد شد.