خوزنا : جزييات پرداخت «وام» قرض‌الحسنه به بازنشستگان نيروهاي مسلح
سه شنبه، 14 آبان 1398 - 08:34 کد خبر:85700

اعطاي ۲۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان نيروهاي مسلح كه روند ثبت نام و توزيع آن از تيرماه آغاز شده تا اسفند ۹۸ به اتمام مي‌رسد.

ايسنا: اين وام‌ قرض‌الحسنه با كارمزد سه درصدي از طريق سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح به ۲۰۰ هزار بازنشسته واجد شرايط اعطا مي‌شود.

ثبت نام اين وام به صورت غيرحضوري و از طريق اينترنت انجام مي‌شود و تاكنون شماري از واجدين شرايط وام خود را دريافت كرده‌اند.

شرايط دريافت اين وام طبق گفته دكتر محمودزاده، رئيس سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح از اين جمله است كه بايد حداقل دوسال از بازنشستگي متقاضيان گذشته، حقوق زير چهارميليون تومان دريافت و توانايي بازپرداخت اقساط را داشته باشند. همچنين متقاضيان تاكنون نبايد از اين نوع وام استفاده كرده باشند.

 اطلاع رساني براي دريافت اين وام از طريق ارسال پيامك انجام و ضرورتي به مراجعه حضوري نيست.

بنا بر گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت دفاع و همچنين طبق اعلام سردار گودرزي، رئيس سازمان بازنشستگان نيروهاي مسلح، در سنوات گذشته هر ساله بين ۴۰ تا ۵۰ هزار وام قرض الحسنه پرداخت مي‌شد، اما امسال اعتباري در سقف ۱۰۰۰ ميليارد براي ۲۰۰ هزار بازنشسته در نظر گرفته شد.

گودرزي افزود: براي دريافت اين وام نيازي به حضور بازنشستگان نيست و بر اساس ميزان حقوق بازنشستگان در خصوص ميزان وام تخصيص يافته به آنان پيامك داده مي‌شود و اگر بازنشسته‌اي به هر دليل موفق به ثبت‌نام نشود تا پايان سال چند بار اطلاع‌رساني صورت مي‌پذيرد.

گودرزي با تأكيد بر اينكه اين وام به كساني تخصيص يافته است كه تا كنون وام دريافت نكرده‌اند، اظهار كرد: ديگر وام‌هاي درنظر گرفته شده براي بازنشستگان، وام كمك هزينه خريد جهيزيه براي فرزندان دختر بازنشسته با سقف ۱۰ ميليون تومان و وام قرض‌الحسنه درمان با سقف ۱۰ ميليون تومان در زمينه پيوند اعضا و بيماري‌هاي گران است. بايد تمامي بازنشستگان يك مرحله وام را دريافت كنند، ضمن آنكه تمامي وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و بيمه شده است.

وي ادامه داد: اگر در گذشته بازنشسته‌اي دخترش ازدواج و قصد دريافت خدمت و هديه ازدواج را داشت بايد به سازمان مراجعه و مداركي را ارائه مي‌كرد. خوشبختانه اين فرايند حذف شده و بدون نياز به مراجعه حضوري و اتلاف وقت به افراد واجد شرايط تسهيلات ارائه مي‌شود.