خوزنا : همتي: رمز پويا فعلا اجباري نمي‌شود
جمعه، 17 آبان 1398 - 17:56 کد خبر:85762

بيش از ۳۰ بانك، فعال سازي رمز پويا را شروع كرده‌اند، اما به دليل هوشمند نبودن خيلي از موبايل‌ها، اجباري كردن استفاده از رمز پويا در حال حاضر مقدور نيست.

 ايسنا: عبدالناصر همتي در يادداشتي ضمن اشاره به فعاليت بانك‌ها در مورد رمز پويا، به مواردي در مورد فيشينگ اشاره كرد.

 وي گفت: مسوليت حفاظت از اطلاعات مشتريان به عهده بانك ها بوده و هرگونه ضرر و زيان وارده از اين ناحيه به عهده آنها است.

رئيس كل بانك مركزي اضافه كرد: بانك‌ها اطلاع رساني در خصوص مزاياي استفاده از رمز پويا را آغاز كرده‌اند. در حال حاضر رمز ايستا و رمز پويا توأمان فعال هستند و به همين دليل مشتريان به دليل راحتي، ترجيح مي دهند از رمز ايستا استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: رمز ايستا بايستي به گونه اي غيرفعال شود كه موجب نگراني مشتريان، در دريافت روزانه بيش از ۱۰ ميليون خدمت نشود و نيز تعدادي از بانك ها هنوز به سرويس شاهكار براي انطباق شماره ملي و موبايل مشتريان خود متصل نيستند.

رئيس شوراي پول و اعتبار گفت: بانك مركزي ايران به موازات اقدامات لازم پيشگيرانه، با رصد مرتب شبكه هاي اجتماعي و پايش درگاه‌هاي شبكه پرداخت كشور و نيز تعامل با نهادهايي نظير دادستاني، پليس فتا و مركز ماهر، اقدام به مسدودسازي تعداد زيادي سايت جعلي نموده است.

همتي اشاره كرد: بانك مركزي يك سيستم متمركز مبتني بر پيامك راه اندازي كرده است، ليكن اتصال كليه بانك ها به آن تا ابتداي دي ماه فرصت نياز دارد.

بانك مركزي اطلاع رساني لازم را در اين خصوص انجام خواهد داد.