خوزنا : بزرگ ترين پرونده تاريخ ايران با بيش از يك ميليون شاكي / ببينيد از شما هم كلاهبرداري شده است؟
شنبه، 18 آبان 1398 - 13:27 کد خبر:85778
البته ممكن است مبلغي كه از هر كدام از ما كسر شده است، چندان قابل توجه نباشد ولي مهم تر از رقم، توهيني است كه برخي از اين شركت ها به شعور مردم كرده و با كسر فريبكارانه مبالغ اندك ولي مستمر از مشتركان، هزاران ميليارد تومان به جيب زده اند...شما نيز مي توانيد #6*800* را شماره گيري كنيد تا اگر در اين سال ها پولي به ناحق از شما كسر شده است بازگشت داده شود


تعداد شاكيان پرونده شركت هاي افزوده به يك ميليون نفر رسيد. وزارت ارتباطات اعلام كرده است شكايت ها را به قوه قضائيه ارجاع مي دهد. با اين حساب، بزرگ ترين پرونده قضايي تاريخ ايران از نظر تعداد شاكيان شكل مي گيرد.

ماجرا از اين قرار است كه برخي از شركت هايي كه تحت عنوان "ارزش افزوده"  فعاليت مي كنند در سال هاي اخير با شگردهاي فريبكارانه اي، مشتركان تلفن هاي همراه را به طور ناخواسته عضو سرويس هاي پيامكي خود مي كردند و به طور روزانه از آنها در قالب قبض تلفن، پول مي گرفتند. اين روند البته هنوز هم ادامه دارد و  اين شركت ها از هر فردي بابت هر سرويس پيامكي روزانه 500 تومان دريافت مي كنند. از اين رو، اگر شما عضو دو سرويس شويد، ماهانه حدود 30 هزار تومان روي قبض موبايل شما افزوده مي شود.

برخي از شركت هاي ارزش افزوده از روش هاي متقلبانه اي براي عضو كردن مردم در سرويس هاي پيامكي استفاده مي كنند. مثلاً شما در گوگل دنبال يك آهنگ قديمي مي گرديد. صفحه اي باز مي شود و شما مي توانيد روي آيكون پلي كليك كنيد و به موسيقي مطلوب تان گوش كنيد. به محض كليك روي آيكون - و در برخي سايت ها حتي قبل از آن - صفحه اي به طور ناخواسته برايتان باز مي شود (پاپاپ) و از شما مي خواهد شماره مويابل تان را وارد كنيد. خيلي ها تصور مي كنند كه وارد كردن شماره موبايل براي باز شدن فايل موسيقي ضروري است و ضرري هم ندارد. بنابراين شماره شان را وارد مي كنند.

اگر اين كار را بكنيد، ناخواسته عضو يك سرويس ارزش افزوده شده ايد و هر روز 500 تومان به قبض تان افزوده مي شود و سر ماه تعجب مي كنيد كه چرا رقم قبض تان بالا رفته است يا شارژ موبايل تان زود تمام مي شود؟!
نكته اينجاست كه برخي از اين شركت ها روند سخت و مرموزي براي حذف عضويت در اين سرويس هاي پيامكي دارند و اكثر مشتركان نمي دانند كه چگونه بايد از شر اين پول دادن هاي ناخواسته و مستمر رها شوند.

اين موضوعي است كه وزير ارتباطات در چند ماه اخير به آن ورود كرده و خواهان آن شده كه اين بازي چندهزار ميلياردي تمام شود و مبالغي كه در سال هاي اخير بدون رضايت مردم از جيب شان رفته است به ايشان برگردد.

بزرگ ترين پرونده تاريخ ايران با بيش از يك ميليون شاكي/ تعداد شاكيان لحظه به لحظه زيادتر مي شود: #6*800*

به همين منظور، سامانه اي طراحي شده تا جزئيات مبالغي كه از جيب مردم رفته است به آنها اطلاع رساني شود تا اگر شكايتي دارند، مطرح كنند. در اين سامانه افراد مي توانند شماره #6*800* (ستاره 800 ستاره 6 مربع) را به رايگان شماره گيري كنند.
با ارسال اين شماره، در صورتي كه در سه سال گذشته بابت ارزش افزوده، مبلغي از آنها كسر شده باشد، جزئيات برايشان پيامك مي شود و مردم مي توانند شكايت خود را به 8007 پيامك كنند.

به گزارش عصر ايران به نقل از يك منبع موثق در وزارت ارتباطات، تا لحظه نگارش اين خبر،بيش از يك ميليون نفر شكايت خود را ثبت كرده اند و اين روند همچنان ادامه دارد. 

شما نيز مي توانيد همين الان #6*800* (ستاره 800 ستاره 6 مربع) را شماره گيري كنيد تا اگر در اين سال ها پولي به ناحق از شما كسر شده و شما در قالب قبض موبايل پرداخت كرده ايد بازگشت داده شود. 



بزرگ ترين پرونده تاريخ ايران با بيش از يك ميليون شاكي/ تعداد شاكيان لحظه به لحظه زيادتر مي شود/ ببينيد از شما هم كلاهبرداري شده است؟

البته ممكن است مبلغي كه از هر كدام از ما كسر شده است، چندان قابل توجه نباشد ولي مهم تر از رقم، توهيني است كه برخي از اين شركت ها به شعور مردم كرده و با كسر فريبكارانه مبالغ اندك ولي مستمر از مشتركان، هزاران ميليارد تومان به جيب زده اند به طوري كه وزير ارتباطات اعلام كرده كه به اذعان خود اين شركت ها، 13هزار ميليارد تومان (13000000000000) از اين سرويس ها درآمد داشته اند!

اينك قوه قضائيه با بزرگ ترين پرونده تاريخ ايران مواجه است و بايد منتظر بود و ديد با اين پرونده بزرگ كه رقم آن بيش از 4 برابر اختلاس معروف 3 هزار ميلياردي است و تا الان يك ميبيون شاكي دارد، چه خواهد كرد و پولي كه از جيب مردم برده اند را چگونه به آنها باز خواهد گرداند؟

قطعاً وقتي سخن از منافع هزاران ميليارد توماني است مقاومت ها، لابيگري ها و اعمال نفوذهاي سنگين نيز دور انتظار نخواهد بود و اين، آزمون قوه قضائيه را سخت تر و البته ملي كردن و خداپسندانه تر مي كند.