خوزنا : آيا جاي خالي برنامه ۹۰ و عادل فردوسي‌پور در تلويزيون پُر شده است؟
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 20:25 کد خبر:85812

اواخر اسفند سال گذشته و تنها چند روز پس از آنكه برنامه نود در يك رقابت پر حاشيه به عنوان محبوب‌ترين برنامه تلويزيوني از نگاه مردم انتخاب شد، خبر توقف پخش اين برنامه در رسانه‌ها اعلام شد. اين اتفاق در پي اختلافات ميان عادل فردوسي‌پور و فروغي، مدير جوان شبكه سه رخ داد و به اين ترتيب، پخش يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي صداوسيما كه نزديك به دو دهه از در شبكه سه روي آنتن مي‌رفت، متوقف شد.

هنوز كسي چرايي اين تصميم مديران شبكه سه را نمي‌داند؛ اما هرچه بود، كاملا برخلاف خواست عمومي و جريان يك برنامه موفق پخش آن متوقف شد. پس از آن بود كه حتي شنيدن گزارش‌هاي فردوسي‌پور در صداوسيما هم محدود و سپس متوقف شد. موضوعي كه حالا و هشت ماه پس از گرفتن اين تصميمات به محل اعتراض بينندگان تلويزيون و علاقه‌مندان به فوتبال تبديل شده است.

خيلي‌ها بر اين باورند كيفيت برنامه ورزشي تلويزيون و گزارش‌هاي فوتبال به شدت افت كرده و عرصه براي گزارشگران پراشتباه و كم مطالعه باز شده. از سوي ديگر، در نبود برنامه نود مسائل و حواشي فوتبال ايران به دست فراموشي سپرده شده است. حتي در اين روزهاي حساس كه سرمربي تيم ملي هم اين تيم را رها كرده، كسي نيست تا مسئولان را وادار به پاسخگويي كند و همه خيلي چراغ خاموش در حال انجام كارهاي خودشان هستند، بي آنكه بخواهند به كسي پاسخ بدهند.

نظر شما در اين باره چيست؟


* آيا حذف برنامه نود و چهره تأثيرگذاري چون عادل فردوسي‌پور در اين هشت ماه به فرآيند برنامه سازي ورزشي در صداوسيما كمك كرده يا كيفيت برنامه‌ها پايين‌تر آمده است؟ نبود برنامه نود چه تأثيري بر فوتبال داخلي ما گذاشته است؟


* آيا وجود چنين برنامه‌اي با پرداختن به حاشيه به نفع فوتبال ما بود يا به ضرر آن؟


* با رفتن عادل فردوسي‌پور، آيا جا براي چهره‌هاي جوان باز شده؟ آيا مجري يا گزارشگر جديدي در صداوسيما چهره شده است؟