خوزنا : يارانه نقدي ۲۰ آذر واريز مي‌شود
شنبه، 16 آذر 1398 - 13:10 کد خبر:85984

با تغيير زمان پرداخت يارانه نقدي، يارانه آذرماه روز بيستم اين ماه (چهارشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واريز خواهد شد.

 ايسنا: روال پرداخت يارانه نقدي معمولا روز ۲۶ هر ماه بود، اما با توجه به اين‌كه از آبان‌ماه و با انجام سهميه‌بندي و اصلاح قيمت بنزين پرداخت كمك‌هاي معيشتي در دستور كار دولت قرار گرفت و از سوي ديگر حقوق كاركنان نيز بايد پرداخت شود، دولت به گونه‌اي برنامه ريزي كرده كه اين سه پرداختي تقريبا هر ۱۰ روز يكبار انجام شود.

براين اساس زمان پرداخت يارانه نقدي از بيست‌وششم به بيستم ماه تغيير كرد؛ بنابراين يارانه نقدي ماه جاري ساعت ۲۴ روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود.

يارانه آذرماه يكصدوششمين مرحله يارانه نقدي است كه به مانند سال‌هاي گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد و همراه با افزايش حداقل مستمري خانوارهاي مددجويان تحت حمايت كميته امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي نيز پرداخت مي‌شود.

اما دولت از شهريور امسال و بنا بر تكليف قانون بودجه، غربالگري يارانه‌بگيران را در دستور كار قرار داد تا بتواند با حذف يارانه افراد پردرآمد در جهت قانون حركت كند و يارانه نقدي به صورت هدفمند پرداخت شود، از سوي ديگر منابع ناشي از آن را به نحو ديگر به مردم برگرداند.

در حالي تا پيش از غربالگري، حددود ۷۸ ميليون نفر يارانه نقدي دريافت مي‌كردند كه با شروع اين طرح و طبق آنچه وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي اعلام كرده حدود ۷۶ ميليون نفر در ماه يارانه مي‌گيرند كه رقمي بيش از ۳۴۰۰ ميليارد تومان هزينه به همراه دارد.

گفتني است؛ كمك‌هاي معيشتي نيز كه براي حدود ۶۰ ميليون نفر پيش‌بيني شده و از محل درآمد ناشي از اصلاح قيمت بنزين پرداخت مي‌شود، روز دهم دي‌ماه دومين مرحله‌ آن واريز خواهد شد.