خوزنا : دشمن از صدور اسلام واهمه دارد
جمعه، 13 دی 1398 - 15:11 کد خبر:86215
مسئله ترورناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار پاسدار حاج قاسم سليماني در صبحگاه 13 ديماه 1398 در مجاورت فرودگاه بغداد ناشي از تسلسل و واهمه اي است كه كشورهاي استعمار گر و در راس آنان آمريكاي جهان خوار از صدور اسلام به كشورهاي مجاور و كل جهان داشتند و همچنين اين مسئله به خوبي نشان داد كه اين سردار شهيد و اين مجاهد بر حق في سبيل الله در راه گسترش بيداري اسلامي و حفظ كيان و ارزش هاي اسلامي به خوبي قدم برداشته بود و بي شك در راه فرهنگي خود موفق عمل كرد


تحولات بزرگ سياسي و اجتماعي ريشه در واقعيات تاريخي، تمدني و فرهنگي دارند، اين مساله در دنياي اسلام و خصوصا منطقه خاورميانه و شمال آفريقا به دليل برخورداري از سابقه تمدني و هويت اسلامي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اين منطقه علاوه بر آنكه محل تلاقي تمدنهاي كهن باستاني و اديان بزرگ توحيدي مي‌باشد به دليل مسائل ژئواستراتژيك، ژئوپوليتيك و ژئواكونوميك و مساله انرژي از ديرباز كانون تحولات و توجهات قدرت هاي بزرگ استعماري بوده است.

بيداري اسلامي عنواني است كه بنا به دلايل فرهنگي، تمدني، هويتي، اجتماعي و ديني به حوادثي كه منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را دستخوش تحولات و دگرگوني هاي گسترده اي كرده و ابعاد آن به صورت روز افزون در حال گسترش است اطلاق مي گردد.

آنچه بيش از پيش در سال هاي اخير استعمارگران را مورد وحشت و واهمه قرار داده است؛ مسئله بيداري اسلامي و صدور اسلام از ايران به كشورهاي همسايه و كل جهان است زيرا ماهيت اسلام مسئله استكبار ستيزي است و با گسترش فرهنگ اسلامي و بيداري بصيرتي كشورهاي مسلمان ، موجي از مبارزات اسلامي در جهت براندازي نظام هاي مستكبر صورت مي پذيرد  كه مورد پسند كشورهاي استكباري نيست.

سردار سرلشكر پاسدار حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي از جمله مجاهدان و رزمندگاني بود كه در راه مبارزه با دشمنان مستعمر و حفظ و صدور مباني اسلامي و فرهنگي در خارج از مرزهاي ايران نقش پررنگي داشت تا جايي كه در تاريخ 19 اسفند سال 1397 به دريافت نشان ذوالفقار از سوي فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مفتخر شد؛ محبوبيت سردار سليماني بعنوان يك شخصيت بلند مرتبه نظامي از جنگ عليه داعش در خط مقدم عراق و سوريه شروع شد و همچنان اين محبوبيت در سراسر كشورهاي مسلمان ادامه دارد.

ديويد پترائوس ژنرال 4 ستاره ارتش آمريكا كه بالاترين درجه نظامي در ارتش ايالات متحده محسوب مي شود درباره حاج قاسم سليماني گفت: چيزي كه من مي توانم بگويم اين است كه وي فردي بسيار توانمند، مدير و دشمني شايسته است.
نيويورك تايمز، در سپتامبر 2013 او را به عنوان «دشمني كه هم مورد تنفر و هم مورد تحسين است» توصيف كرد. جان مگواير افسر سابق سازمان سيا در عراق مي گويد «او قوي ترين مامور مخفي در خاورميانه است ... و هيچ كس او را نمي شناسد.»
روزنامه امريكايي «مك كلثي» در سي ام مارس 2008 گزارش داده بود:«سليماني براي توقف درگيري ها ميان نيروهاي امنيتي عراق كه بيشترشان شيعه هستند و نيروهاي راديكال مقتدي صدر در شهر بصره، پا در مياني كرده است. يكي از نخستين و مهمترين پيروزي هاي سليماني بر امريكا در عراق، ايجاد برتري سياسي بود، نه نظامي.
زلماي خليل زاد، سفير سابق امريكا در افغانستان نيز مي گويد:«همان قدر كه مقامات امريكايي سليماني را به جنگ افروزي متهم مي كنند، او در ايجاد صلح نيز براي رسيدن به اهدافش فعال بوده است. او در پايان دادن به درگيري هاي نيروهاي مقتدي صدر و نيروهاي عراقي در بصره، نقشي حياتي داشت، تهديدي كه مي رفت ناآرامي هاي آن گسترش يافته و پيامدهاي وخيمي به ويژه براي منابع نفتي عراق در پي داشته باشد.»

مسئله ترورناجوانمردانه و به  شهادت رساندن سردار پاسدار حاج قاسم سليماني در صبحگاه 13 ديماه 1398 در مجاورت فرودگاه بغداد ناشي از استيصال و واهمه اي است كه كشورهاي استعمار گر و در راس آنان آمريكاي جهان خوار از صدور اسلام به كشورهاي مجاور و كل جهان داشتند و همچنين اين مسئله به خوبي نشان داد كه اين سردار شهيد و اين مجاهد بر حق في سبيل الله در راه گسترش بيداري اسلامي و حفظ كيان و ارزش هاي اسلامي به خوبي قدم برداشته بود و بي شك در راه فرهنگي خود موفق عمل كرد.
   

به قلم مجتبي حيدري / پايگاه خبري خوزنا