خوزنا : وزير صنعت:قيمت خودرو كاهش مي‌يابد
پنجشنبه، 19 دی 1398 - 17:12 کد خبر:86279

وزير صنعت، معدن و تجارت از موافقت با پرداخت ۵ هزار ميليارد تومان به خودروسازان براي تسويه بخشي از بدهي خود به قطعه سازان خبر داد و گفت: طي ۵ ماه آينده التهاب بازار خودرو از بين مي رود.

به گزارش خانه ملت، رضا رحماني با اشاره به پرداخت تسهيلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شوراي پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار ميليارد تومان به خودروسازان را تصويب كرد تا شركت‌هاي خودروساز از اين اعتبار براي پرداخت بدهي خود به قطعه سازان استفاده كنند. اگرچه ۵ هزار ميليارد تومان مبلغ زيادي نيست اما مي‌تواند مشكل خودروسازان را تا حدودي رفع كند.

اين عضو كابينه دولت اظهار كرد: مقرر است به هر خودروساز ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان پرداخت شود تا اين اعتبار در اختيار قطعه سازان قرار گيرد؛ روند تخصيص اين اعتبار همانند ۴ هزار ميليارد توماني است كه در سال گذشته پرداخت شد.

اولويت پرداخت بدهي به قطعه سازان غيروابسته به خودروسازان

وي اضافه كرد: ۵ هزار ميليارد تومان در وهله نخست به قطعه سازاني پرداخت مي‌شود كه جزو زيرمجموعه خودروسازان نبوده و به معناي واقعي خصوصي هستند چراكه برخي از قطعه سازان زير مجموعه خودروسازان هستند.

رحماني، پرداخت ۵ هزار ميليارد تومان به خودروسازان براي تسويه بخشي از بدهي آنها به قطعه سازان را عاملي براي تحرك در صنعت خودروسازي دانست و ادامه داد: از آنجايي كه توليد خودروسازان افزايش يافته و عرضه به بازار بيشتر مي‌شود، قيمت خودرو كاهش مي‌يابد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در شرايط كنوني خودور براي مردم به كالايي سرمايه‌اي تبديل شده و خريد به منظور حفظ ارزش پول صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: در حال حاضر توليد خودروسازان از ۴ هزار دستگاه خودرو عبور كرده و در صورت ادامه اين روند در ۵ ماهه آينده التهاب بازار خودرو از بين رفته و آرامش به بازار برمي‌گردد.