خوزنا : بعد از جنگ جهاني دوم سابقه نداشته كه تيري عليه امريكا شليك شود
پنجشنبه، 19 دی 1398 - 18:39 کد خبر:86288

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه باتاكيد براين‌كه «اقدام موشكي سپاه عليه پايگاه متجاوزان امريكايي فصل جديدي در تحولات منطقه رقم زد» گفت: هرچند خون بهاي حاج قاسم اخراج امريكايي‌ها از منطقه است، اما اقدام موشكي آغاز اين فرايند بود.

 ايسنا : به نقل از سپاه‌نيوز، در پي انجام عمليات موفقيت‌آميز موشكي "شهيد سليماني" عليه پايگاه متجاوزان  امريكايي عين الاسد ، سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه به تشريح فرآيند اين عمليات مهم پرداخت و ترور حاج قاسم سليماني را از بزرگترين خطاهاي راهبردي امريكا توصيف و تاكيد كرد : به طور قطع اين اقدام نابخردانه و ناشي از اوج استيصال و زبوني امريكا برابر جريان مقاومت ، مبدا آغاز تحولات بسيار وسيع در منطقه و دنيا خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه «گرفتن انتقام خون سردار سليماني و ديگر شهداي جبهه مقاومت اقدامي بود كه بايد انجام مي پذيرفت» گفت: هرچند به فرموده مقام معظم رهبري انتقام خون اين شهدا اخراج آمريكايي‌ها از منطقه خواهد بود اما انجام عمليات موشكي نيروي هوافضاي سپاه آغاز اين فرايند بزرگ بود.

وي افزود: عمليات‌هاي موشكي عليه داعش و تروريست ها صرفاً عمليات هاي يك طرفه بود ، اما دراين عمليات تقريباً از تهاجم دشمن اطمينان داشتيم و خود را براي انجام سناريوهاي مختلفي از جمله جنگي در مقياس وسيع و گسترده آماده كرده بوديم و به همين واسطه تمامي يگان هاي ما در بخش هاي مختلف آماده بودند تا وارد فازهاي بعدي عمليات شويم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اين‌كه «در ساعات اوليه پس از ترور سردار سليماني پايگاه هايي كه در اين اقدام تروريستي مشاركت داشتند را شناسايي كرديم» ، اظهار كرد: اولين گزينه ما براي انتقام پايگاه التاجي بود اما در ادامه هدف به پايگاه راهبردي و مهم عين الاسد تغيير يافت. عين الاسد بزرگترين پايگاه نظامي عراق به عنوان هدف حمله موشكي انتخاب شد و اهداف منتخب با تمركز بر ضربه زدن به ماشين جنگي و مركز كنترل و فرماندهي و يگان‌هاي پهپادي بالگردي و مجموعه امكانات خط پروازي امريكا در اين پايگاه بود.

وي با بيان اين‌كه «در طراحي انجام شده يك موج به عنوان موج اول طراحي شد اما در ادامه عمليات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممكن بود اين اقدام محدود به پايگاه هاي امريكايي ها در عراق يا ساير پايگاه‌ها در منطقه گردد»، گفت: عين الاسد بزرگترين و دورترين پايگاه به خاك جمهوري اسلامي ايران بود و ما در اين عمليات از موشك‌هاي فاتح ۳۱۳  تا موشك‌هاي قيام را براي انهدام اهداف از پيش تعيين شده استفاده كرديم.

وي افزود: هرچند مي‌توانستيم آسايشگاه و محل استقرار نيروها را هدف قرار دهيم، اما به دنبال كشتن افراد نبوديم بلكه در صدد ضربه زدن به ماشين جنگي و مركز فرماندهي و كنترل آن‌ها بوديم. آمريكايي ها پس از اقدام به ترور ناجوانمردانه سردارسليماني در آماده باش كامل و ۱۰۰ درصدي قرار داشتند و تا قبل از انجام عمليات ۱۲ فروند هواپيماي بدون سرنشين و تعدادي هواپيماي با سرنشين از پايگاه عين الاسد مراقبت مي‌كردند اما به رغم تمامي اين آمادگي ها ، توانايي انجام هيچ واكنشي را نداشتند. آمريكايي‌ها همواره در مباحث تبليغاتي موضوع سپر موشكي و مقابله با پرتاب ها را مطرح مي‌كردند اما در واقعيت ميداني شاهد غافلگيري محض آن ها بوديم

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اين‌كه «بعد از عمليات موشكي سپاه عليه پايگاه متجاوزان امريكايي حداقل ۹ سورتي پرواز مجروح به اردن و سرزمين‌هاي اشغالي منتقل شد و تعدادي بالگرد شنوك مجروحان را به بيمارستان امريكا در بغداد منتقل كردند»،اظهار كرد: بعد از جنگ جهاني دوم سابقه نداشته كه تيري عليه امريكا شليك شود و كشوري مسئوليت آن را بپذيرد و اين اقدام موشكي كه در واكنش به ترور ناجوانمردانه سردار سليماني و با اجماع جمعي در همه گروه ها و اقشار مردم به صورت دقيق و حساب شده انجام شد برگ جديدي را در تاريخ تحولات منطقه رقم زد.