خوزنا : موبايل ال‌جي احيا مي‌شود
جمعه، 20 دی 1398 - 22:27 کد خبر:86304

ايسنا: شركت ال‌جي اعلام كرده كه سال آينده با ارائه قابليت‌هاي جديد و شگفت انگيز در گوشي‌هاي هوشمند بار ديگر بخش موبايل خود را احيا خواهد كرد.

موبايل شركت كره‌اي ال‌جي در سال هاي اخير عملكرد موفقيت آميز و چشمگيري نداشته و بخش اعظمي از سهم خود را در بازارهاي جهاني به ساير رقباي قدرتمند خود همچون سامسونگ، هواوي، اپل و ساير شركت‌هاي چيني واگذار كرده است؛ به گونه اي كه به عنوان مثال در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ميلادي تنها سه درصد از سهم بازارهاي جهاني را به خود اختصاص داده است.

اين در حاليست كه در همين بازه زماني سامسونگ به عنوان نخستين برند پرفروش موبايل سهمي معادل ۲۳ درصد از بازارهاي جهاني را از آن خود كرده و پس از آن هواوي با ۱۸ درصد و اپل پا ۱۱ درصد به ترتيب در رده‌هاي دوم و سوم اين فهرست قرار گرفته اند و ال‌جي بعد از شركت هاي مذكور و حتي برخي ديگر از رقباي چيني در جايگاه هفتم قرار گرفته است.

تابستان سال ۲۰۱۹ بخش موبايل شركت ال‌جي اعلام كرد كه زيان عملياتي خود را ۵۰ درصد كاهش داده اما اين در حاليست كه هنوز فاصله زيادي تا رسيدن به سوددهي دوباره دارد.

يكي از راهكارهاي مهمي كه اين شركت به منظور كاهش هزينه‌ها و افزايش سودآوري خود انجام داد، انتقال خطوط توليد موبايل از كره جنوبي به ويتنام بود كه به عقيده كارشناسان، در سال ۲۰۲۰ ميلادي نتايج مثبت آن قابل مشاهده خواهد بود.

انتظار مي‌رود اين شركت در جريان برگزاري نمايشگاه كنگره جهاني موبايل از گوشي‌هاي G۹ و V۵۰ رونمايي كند.