خوزنا : كلاهبرداري از طريق واريز مبالغ به حساب افراد
سه شنبه، 24 دی 1398 - 14:10 کد خبر:86377

معاون اجتماعي پليس فتا ناجا هشدار داد: هنگام واريز مبالغ از سوي افراد و منابع ناشناس حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به صورت كتبي به بانك عامل گزارش كنيد .

 ايسنا : سرهنگ رامين پاشايي افزود: در تعدادي از پرونده‌هاي تشكيل شده در پليس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد كلاهبردار از طريق فيشينگ با دسترسي به اطلاعات حساب‌هاي بانكي هموطنان و حساب‌هاي مالي ساير افراد، به منظور پولشويي و طولاني كردن فرايند پي جويي جرايم وجوهات سرقتي را به حساب‌هاي افراد انتقال مي‌دهند و در زمان‌هاي متعدد نسبت به برداشت غير مجاز آن اقدام مي‌كنند.

وي در ادامه به هموطنان هشدار داد: ضمن فعال سازي ارسال پيامك واريز و برداشت حساب‌هاي مالي خود، به محض اطلاع از واريز هر گونه مبالغ مشكوك به حساب خود بلافاصله با تغيير رمز دوم كارت‌هاي بانكي موضوع را به‌صورت رسمي به مراجع قضائي و بانك هاي عامل اطلاع دهند.

به گزارش پايگاه خبري پليس معاون اجتماعي پليس فتا ناجا ضمن بيان اينكه با اجراي كامل طرح استفاده از رمز يك بار مصرف در كشور شاهد كاهش اين گونه جرايم خواهيم بود، به هموطنان توصيه كرد: با توجه به مهلت تعيين شده توسط بانك‌ها هر چه سريع‌تر نسبت به فعال‌سازي رمز دوم يكبار مصرف اقدام كنند.