خوزنا : فروش‌اقساطي واحد‌هاي‌مسكوني مهر تا پايان‌خرداد ۹۹
پنجشنبه، 26 دی 1398 - 20:09 کد خبر:86427

مديركل دفتر اقتصاد مسكن با اعلام اينكه واحد‌هاي مسكوني مهر نيمه‌تمام تا خرداد ۹۹ بايد فروش اقساطي شود، از راه‌اندازي سامانه تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي «پروانه اصلاني» از ارائه گزارش‌هاي وضعيت واحد‌هاي مسكوني تكميل، نيمه تمام و يا فروش اقساطي شده و نشده در جلسه هجدهم شوراي عالي مسكن در سالجاري خبر داد.

وي تصريح كرد: تاكنون در خصوص اطلاعاتي كه از سوي بانك مسكن در خصوص واحد‌هاي فروش اقساطي مسكن مهر از ۲۱ استان گرفته شده، جلساتي جداگانه با هريك از استان‌ها تشكيل و به تفكيك پروژه‌ها بررسي و تعيين تكليف شدند.

مديركل دفتر اقتصاد مسكن با اشاره به اينكه برخي از واحد‌هاي مسكوني مهر تكميل و برخي تكميل نشده‌اند، اعلام كرد: مقرر شده است تمامي پروژه‌هايي كه تكميل شده، اما فروش اقساطي نشده‌اند، تا ۳۰ اسفند فروش اقساطي شوند. همچنين، آن پروژه‌هايي كه تكميل نشده و فروش اقساطي نشده‌اند نيز نهايتا تا پايان خرداد ۹۹ فروش اقساطي شوند.

اصلاني همچنين در خصوص برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در خصوص ساماندهي بازار اجاره‌بها اعلام كرد: برنامه‌هايي براي اجاره داري حرفه‌اي و استفاده از ظرفيت‌هاي پروژه‌هاي مشاركتي در برنامه اجاره داري حرفه‌اي در دستور كار است.

راه‌اندازي سامانه املاك و اسكان تا پايان سال

وي يكي از برنامه‌هاي وزارتخانه براي ساماندهي بازار اجاره بها را راه اندازي سامانه املاك و اسكان عنوان كرد و گفت: سامانه املاك و اسكان كه جزو برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي ساماندهي به بازار اجاره بها و اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي براي سرريز شدن آن‌ها به بازار اجاره است، تا پايان امسال رونمايي مي‌شود.

مديركل دفتر اقتصاد مسكن با اشاره به اينكه لايحه اصلاح قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي به دولت ارايه شده تا ارايه اطلاعات به وزارتخانه راه و شهرسازي به عنوان متولي تهيه سامانه شناسايي خانه‌هاي خالي اجباري شود، توضيح داد: مدل طراحي، شركت تعيين شده و فعاليت شركت ادامه دارد و قطعا سامانه تا قبل از پايان سال راه‌اندازي مي‌شود.

اصلاني تصريح كرد: اين سامانه در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار مي‌گيرد و دسترسي از سوي وزارتخانه راه و شهرسازي به وزارت اقتصاد داده مي‌شود تا آن وزارتخانه (اقتصاد) اطلاعات را از سامانه براي اخذ ماليات، استفاده كند.

وي در خصوص همكاري وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ديگر براي تكميل اطلاعات اين سامانه اعلام كرد: وزارت راه وشهرسازي لايحه اصلاح قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي را به دولت ارايه كرده است و با تصويب اين لايحه، ارايه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازي از سوي سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاي مرتبط به عنوان متولي تهيه سامانه شناسايي خانه‌هاي خالي اجباري مي‌شود.

به گفته اصلاني، براي تكميل اطلاعات مربوط به سامانه از فيلد‌هاي اطلاعاتي سازمان امور مالياتي استفاده مي‌شود.