خوزنا : خوزستان سرد و باراني مي‌شود
سه شنبه، 1 بهمن 1398 - 13:13 کد خبر:86521

مديركل هواشناسي خوزستان گفت: سامانه بارشي از امروز سه شنبه وارد استان مي‌شود و روند كاهش دما نيز قابل انتظار است.

 ايرنا : محمد سبزه زاري اظهار داشت: ورود سامانه بارشي از امروز تا اواخر روز چهارشنبه سبب رگبار و رعد و برق به ويژه در مناطق شمالي و شرقي، وزش باد متوسط تا شديد گاهي تندباد لحظه‌اي به خصوص در مناطق جنوبي، مركزي و غربي و احتمال ريزش تگرگ و بارش برف در شهرها و مناطق مرتفع و ارتفاعات استان خواهد شد.
وي افزود: در روز پنجشنبه بارش‌ها در مناطق شمالي و شرقي  ادامه خواهد داشت و در ديگر مناطق به صورت پراكنده پيش بيني مي شود، در اين مدت شمال خليج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و  كاهش ۲ تا چهار درجه اي دما تا روز جمعه مورد انتظار است.

سبزه زاري ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته كشاورزي اهواز با ۲۲.۶ و دهدز با ۲.۱ درجه سانتيگراد به ترتيب بالاترين و پايين‌ترين دما را داشتند و حداكثر دماي اهواز ۲۰.۹ و حداقل هشت درجه سانتيگراد گزارش شده است.

مدير كل هواشناسي خوزستان بيان كرد: در ۲۴ ساعت گذشته ميزان بارندگي در بستان ۰.۷ و دزفول ۰.۰۱ ميليمتر ثبت شده است.

اداره كل هواشناسي خوزستان در اخطاريه اي اعلام كرده: از اواخر سه‌شنبه تا اواسط پنجشنبه هفته جاري رگبار و رعد و برق به ويژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و وزش باد شديد و تندباد لحظه‌اي به ويژه در مناطق جنوبي، غربي و مركزي استان پيش‌بيني مي‌شود و  بارش در ارتفاعات به شكل برف و خليج فارس مواج و همراه با رگبار و رعدوبرق است.