خوزنا : پرسپوليس و استقلال در بين ۱۰ تيم برتر آسيا
جمعه، 4 بهمن 1398 - 17:52 کد خبر:86565

فارس: رقابت هاي مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا در حال برگزاري است و چهره تيمهاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا براي فصل ۲۰۲۰ در حال تكميل شدن است. در همين رابطه رده بندي تيم هاي باشگاهي ليگ قهرمانان آسيا بر مبناي اطلاعات Footy Rankings به دست آمده است و بر اين اساس تيم كاشيماي ژاپن در صدر تيم هاي باشگاهي در فوتبال آسيا قرار گرفته است.

در اين رده بندي امتيازهاي كشور آن باشگاه در ابتدا محاسبه شده و عملكرد ۳ سال اخير اين تيم ها نيز مورد بررسي قرار مي گيرد تا يك امتياز نهايي براي باشگاه لحاظ شود. تيم كاشيماي ژاپن با ۱۰۲.۳۹ امتياز در اين رده بندي بالاتر از الهلال قهرمان فعلي ليگ قهرمانان آسيا در صدر تيم هاي آسيايي قرار دارد. شانگهاي چين نيز در اين رده بندي سوم است.

در بين تيم هاي ايراني پرسپوليس با ۸۵.۱۴ امتياز در رده ششم قرار دارد، استقلال با ۷۳.۶۴ امتياز در رده دهم است و ذوب آهن با ۶۷.۶۴ امتياز در رده يازدهم ايستاده است.

استقلال خوزستان كه اكنون در ليگ دسته يك حضور دارد در رده ۳۶ آسيا، تراكتورسازي در رده ۶۰، سايپا در رده ۶۶ و شهرخودرو در رده ۷۳ قرار دارند.

 

* ۱۰ تيم برتر آسيا در رده بندي باشگاه ها به شرح زير است:

۱- كاشيماي ژاپن

۲- الهلال عربستان

۳- شانگهاي چين

۴- الدحيل قطر

۵- گوانگژوي چين

۶- پرسپوليس ايران

۷- اوراواردز ژاپن

۸- الاهلي عربستان

۹- السد قطر

۱۰- استقلال ايران

مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا فردا شنبه با برگزاري دو ديدار ادامه مي يابد كه در آن استقلال با الكويت و شهرخودرو با الرفاع ديدار خواهند داشت.