خوزنا : احداث ۷ مدرسه در ناحيه يك اهواز
سه شنبه، 8 بهمن 1398 - 08:50 کد خبر:86663

رئيس آموزش و پرورش ناحيه يك اهواز با اشاره به احداث هفت مدرسه در اين ناحيه گفت: علاوه بر اين هفت پروژه در حال احداث، سه پروژه آموزشي ديگر نيز در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه هستند.

ايسنا: صادق نيسي‌گمراوي اظهار كرد: در ناحيه يك اهواز با توجه به گستردگي و وسيع بودن اين منطقه در سطح استان و با توجه به توسعه يافتن فضاهاي مسكوني شهري كه فاقد مدرسه براي دانش آموزان هستند، با همكاري اداره كل نوسازي و خيرين مدرسه‌ساز براي ساخت چند مدرسه در اين ناحيه اقدام كرديم.

وي افزود: حدود هفت مدرسه و پروژه آموزشي در ناحيه يك در مناطق روستايي و شهري در حال احداث هستند. در برخي مناطق روستايي نبود مدرسه، منجر به ترك تحصيل دانش آموزان دختر در مقاطع متوسطه شده بود. اما خوشبختانه هم اكنون در حال احداث چند مدرسه در مناطق روستايي هستيم تا از ترك تحصيل دانش آموزان جلوگيري شود. همچنين با توجه به تراكم جمعيت در شهر اهواز، دو پروژه بسيار مهم در دستور كار قرار خواهند گرفت.

رئيس آموزش و پرورش ناحيه يك اهواز در پايان گفت: تا مهر ماه سال آينده همه پروژه‌هاي در حال احداث در ناحيه يك اهواز به بهره برداري مي‌رسند. همچنين علاوه بر اين هفت پروژه براي سه پروژه آموزشي ديگر نيز در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌هاي مربوطه هستيم. با اين حال و با توجه به تراكم جمعيت دانش آموزي، اين چند پروژه در حال احداث كافي نيستند چرا كه مناطق حاشيه شهر همواره مهاجرپذير هستند.