خوزنا : حساب‌هاي شخصي و تجاري جداسازي مي‌شود
سه شنبه، 8 بهمن 1398 - 15:01 کد خبر:86684

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به اعمال نظارتي موثر بر تراكنش‌هاي پولي در شبكه بانكي يكي از برنامه‌هاي بعدي بانك مركزي را جداسازي حساب‌هاي شخصي و تجاري دانست.

 ايسنا: عبدالناصر همتي، رئيس كل بانك مركزي طي يادداشتي در صفحه خود در اينستاگرام نوشت: تداوم حمايت و پشتيباني نظام بانكي از فعالان اقتصادي و توسعه كسب‌وكار و فعاليت‌هاي شفاف در كشور يكي از اقدامات بر زمين مانده و بسيار مهم بانك مركزي براي جلوگيري از پولشويي و سفته‌بازي، اعمال نظارتي موثر و مبتني بر اصول بانكداري مدرن بر حجم دليل و ذينفعان تراكنش‌هاي پولي در شبكه بانكي است.

پس از اعمال موفق كنترل‌هاي لازم در تراكنش از طريق پست‌هاي بانكي محدوديت پشت‌نويسي چك‌هاي تضميني، تعيين سقف براي تراكنش‌هاي غيرحضوري غيربانكي (ساتنا) و درون بانكي، ديروز و در ادامه اقدامات اصلاحي براي مبارزه با پولشويي تصميم بانك مركزي مبني بر ضرورت ارائه‌ي اسناد مثبته براي انتقال وجوه بيش از يك ميليارد تومان در درون بانكي و بين بانكي (ساتنا) را به كليه بانك‌ها ابلاغ كردم. اين اقدامات جهت ساماندهي نقل و انتقالات پولي و نظارت كامل بر چهره ريال ادامه خواهد يافت.

در هيچ كشوري مقام ناظر بانكي اجازه نمي‌دهد كه نقل و انتقال بانكي بدون مستندات و اطلاع بانك از مبدا و مقصد و دليل انتقال وجوه و ذينفعان انجام گيرد.