خوزنا : پرداخت مستمري ماهانه به خانوارهاي داراي سه قلو به بالا
جمعه، 18 بهمن 1398 - 12:19 کد خبر:86917

رئيس سازمان بهزيستي كشور از پرداخت مستمري ماهانه بين ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به خانوارهاي داراي سه قلو به بالا خبر داد.

 ايسنا: وحيد قبادي دانا در  «جشن انقلاب» كه با حضور خانواده‌هاي داراي فرزندان چندقلو برگزار شد، گفت: با حمايت‌هاي دولت و در راستاي سياست‌هاي ابلاغي جمعيتي تمام خانواده‌هاي داراي سه قلو و بيشتر از اين به بعد قرار است ماهانه مستمري و كمك هزينه معيشت دريافت كنند.

وي با بيان اينكه اين چراغ به دست سازمان بهزيستي روشن شده و اميدواريم اين كمك را بيشتر كنيم، اظهار كرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ هرسال بين يك ميليون و ۵۰۰ تا يك ميليون و ۳۰۰ هزار تولد داريم كه حدود سه درصد از اين تولدها بيش از يك قلو و نيم درصد سه قلو بيشتر هستند.

به گفته رئيس سازمان بهزيستي كشور ، سالانه حدود ۲۰ هزار تولد دوقلويي در كشور داريم كه به اين ترتيب سالانه ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعيت ايران اضافه مي‌شود.

قبادي دانا با اشاره به اينكه هر سال بين ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلويي در كشور وجود دارد، ادامه داد: همچنين بين ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلويي هرسال در كشور وجود داشته است. تعداد تولدهاي ۵ قلويي هم بين ۱ تا ۸ تولد در سال‌هاي اخير بوده است به طوريكه در سال ۹۳، ۸ خانواده و ۹۷ ۲ خانواده ۵ قلوبه دنيا آورده‌اند.

وي با بيان اينكه در ۹۳ نيز ۸۶۸ خانوار فرزند سه قلو به دنيا آورده‌اند، گفت: در سال ۹۴ نيز ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵ ۷۷۴نيز  و در سال۹۷ هم ۶۴۶ خانوار فرزندان ۳ قلو به دنيا آورده‌اند.

رئيس سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اينكه به خانواده‌هاي داراي دوقلو كه مشكل معيشتي دارند هم هم كمك‌هايي صورت مي‌گيرد، توضيح داد: حمايت‌هاي مذكور از زمان تولد تا پايان ۶ سالگي ادامه دارد و اين خانواده‌ها ماهانه كمك‌هزينه دريافت مي‌كنند. درمجموع تعداد خانوارهاي داراي سه قلو به بالا و خانوارهاي دهك‌هاي پايين داراي فرزند دوقلو ، بيش از ۱۷ هزار خانوار است كه واريز كمك‌ها از بهمن ماه آغاز شده است.

قبادي دانا همچنين تاكيد كرد كه تعداد خانوارهاي داراي فرزندان بيش از سه قلو ۴۵۰۰ خانوار خانوار هستند و مبلغ ‌اريز شده براي آنها  بين ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است و در ماه‌هاي آينده هم تا ۱۵ هر ماه واريز مي شود.