خوزنا : تخم‌مرغ گران نمي‌شود
شنبه، 19 بهمن 1398 - 15:06 کد خبر:86921

ايسنا: رضا تركاشوند در اين‌باره اظهار كرد: بر اساس برآوردها و جوجه‌ريزي‌هاي انجام‌شده و مرغ‌هاي داخل سالن در سال‌جاري حدود يك ميليون و ۶۰ هزار تن تخم‌مرغ در كشور توليد خواهيم داشت. همچنين پيش‌بيني مي‌شود در ماه‌هاي بهمن و اسفند نيز ماهانه ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ توليد شود.

وي با اشاره به اين‌كه قيمت هر كيلو تخم‌مرغ درِ مرغداري حدود ۸۰۰۰ تومان است، گفت: از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند با پيك تقاضا براي مصرف تخم‌مرغ مواجهيم، زيرا شيريني‌فروشي‌ها براي عيد به تخم‌مرغ بيشتري براي آماده‌سازي شيريني و نظاير آن نياز دارند و به همين منظور مصرف تخم‌مرغ افزايش مي‌يابد. اما از ۱۵ اسفند تا پايان سال تقاضا كمتر و در نتيجه با انباشتگي تخم مرغ مواجه خواهيم شد كه اين روند در بهار سال بعد تشديد و در نتيجه با سقوط قيمت و زيان مرغداران روبه‌رو خواهيم شد.

مديرعامل اتحاديه توليدكنندگان مرغ تخم‌گذار تصريح كرد: در حال مديريت پيك تقاضاي مصرف تخم‌مرغ هستيم كه نگذاريم بازار از تعادل خارج شود. به عبارت ديگر با مديريت صادرات سعي مي‌كنيم هم تداوم صادرات را داشته باشيم و هم بازار داخل با كمبود مواجه نشود. همچنين با سازمان ميادين، ميوه و تره‌بار هماهنگي كرده‌ايم كه هر چقدر نياز داشته باشند تخم‌مرغ در اختيار آنها قرار دهيم و آنها نيز شانه تخم‌مرغ را با قيمت كمتر از ۱۸ هزار تومان در اختيار مصرف‌كننده‌ها قرار دهند.

تركاشوند اضافه كرد: با فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي هم هماهنگ كرده‌ايم و طي تفاهم‌نامه‌اي رسمي، مقرر شد كه هر چقدر اين فروشگاه‌ها به تخم‌مرغ نياز داشته باشند به صورت شانه‌اي و بسته‌بندي شده با قيمت ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان در اختيارشان قرار دهيم كه در نهايت به قيمت ۱۹ هزار تومان به دست مصرف‌كننده برسد.

وي در پايان گفت: مردم نگران افزايش قيمت تخم‌مرغ تا پايان سال نباشند، زيرا شرايط توليد آن مطلوب است.