خوزنا : دليل اختلال امروز اينترنت چه بود؟
شنبه، 19 بهمن 1398 - 21:41 کد خبر:86926

مهر: سجاد بنابي توضيح داد: يكي از روش‌هاي حمله سايبري به تجهيزات شبكه اي، ارسال درخواست (ريكوئست) بالاتر از حد نرمال به IP هاي يك كشور از سوي هكرها است كه به عنوان حمله منع سرويس شناخته مي‌شود. در اين شرايط با افزايش بار اضافي روي شبكه، مشخص مي‌شود كه حمله سايبري (اتك) در حال رخ دادن است.

وي گفت: در موردي كه حوالي ظهر امروز شنبه اتفاق افتاد، در ساعت ۱۱:۴۴ سپر دژفاي شبكه ارتباطي كشور اين حمله را كه از نوع حمله «منع سرويس توزيع شده»، بود و تنها مربوط به يك سري IP مشخص نبود، شناسايي كرد.

بنابي با بيان اينكه اين موضوع به سرعت به شركت ارتباطات زيرساخت اعلام و رنج آدرس IP هاي در خطر، مشخص شد، افزود: به سرعت توانستيم جلوي اين حمله هكري را در كمتر از يك ساعت بگيريم.

وي گفت: اين حمله هكري از خارج از كشور و روي دروازه ارتباطات بين‌الملل ايران (گيت وي) رخ داد و مبدا آن شرق آسيا و شمال آمريكا بود.

بنابي تاكيد كرد: به نظر نمي‌رسد كه اين حمله، حمله هدفمند و از سوي يك دولت صورت گرفته باشد؛ بلكه يك حمله از سمت گروه‌هاي هكري بود كه آسيبي به شبكه وارد نكرد و تنها سبب بروز اختلال در سرويس برخي اپراتورهاي موبايل و ثابت در مقاصد مختلف بود.

اين مقام مسئول در شركت ارتباطات زيرساخت ادامه داد: هم اكنون نيز اوضاع به حالت عادي برگشته است. دليل آنكه برخي كاربران همچنان با اختلال مواجه هستند، ريكاوري تجهيزات است كه در كمتر از يك ساعت آينده، شرايط نرمال مي‌شود.