خوزنا : با شعار راه به جايي نخواهيم برد
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 22:10 کد خبر:86998
سابقه عملكردي احزاب و گروه ههاي سياسي در استان خوزستان به شكل مطلوب عمل نكرده است در صورتيكه وجود احزاب و گروه هاي سياسي در جامعه دموكراتيك محور موجب افزايش مشاركت مردم در انتخاب و تسهيل انتخاب افراد اصلح مي شود اما اين مسئله نيز در استان خوزستان به صورت كم رنگ ديده مي شود

به فرموده مقام معظم رهبري در خصوص گام دوم انقلاب شكوهمند اسلامي؛ جوانان متعهد و انقلابي كه داراي تخصص و لياقت علمي، عملي و مديريت جهادي هستند را راهي مجلس شوراي اسلامي نمائيم چرا كه در صورتي كه مجلسي كاردان و متعهد، عهده دار قانون گذاري و نظارت بر اجراي صحيح قوانين باشد؛ روز به روز از مشكلات مردم كاسته خواهد شد و معضلات اجتماعي  كم تر خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا ؛ عنايت اسفندياري نژاد كانديداي يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه اهواز، كارون، باوي و حميديه در نشست خبري با جمعي از اصحاب رسانه در اهواز گفت: انتخابات يكي از مباني عملي دموكراسي و نمودي از تبلور حاكميت مردم بر مردم است كه همه ما به عنوان دوست داران انقلاب اسلامي و ايران؛ بايد تلاش نماييم تا عرصه را براي مشاركت بيشتر عموم مردم در انتخابات و به تبع آن حضور پرشور فراهم آوريم .

عدم موفقيت احزاب در استان خوزستان در عمل به وعده ها :


اسفندياري نژاد در ادامه افزود: بسياري از افراد در اين جامعه هستند كه داراي توانايي هاي علمي و عملي براي خدمت رساني شايسته هستند و بايد زمينه براي حضور آنها فراهم شود ولي به علت فقدان عملي احزاب، اين معرفي و توانايي جهت كمك به ورود به اين افراد به جايگاه هاي عملياتي و اجرايي و عرصه خدمت رساني وجود ندارد .
همان طور كه همه شما بهتر مي دانيد همه ما در استان خوزستان از اين منظر آسيب هاي بيشتري ديده ايم و به اين علت كه احزاب در استان خوزستان و به طور خاص در شهر اهواز به نحو شايسته نتوانسته اند مطالبات اعضاي خود را فراهم نمايند بنده ترجيح مي دهم در راستاي احقاق حقوق قانوني مردم شريف اهواز، كارون باوي و حميديه در اين دوره از انتخابات به صورت مستقل ورود نمايم تا در صوري كه در انتخابات با آراي مردم به مجلس شوراي اسلامي راه يافتم وام دار گروه يا جرياني نباشم و به صورت صحيح رسالت قانون گذاري و نظارت بر اجراي صحيح قوانين را به انجام برسانم.

اهم برنامه ها:

اسفندياري نژاد در خصوص برنامه هاي خود در خصوص رفع بيكاري جوانان كه يكي از مهم ترين معضلات جامعه كنوني ايران بالاخص استان خوزستان و شهر صنعتي اهواز است، گفت: اشتغال را بايد از چند بعد مورد برسي قرار دهيم  ، مشكل بيكاري امروزه يكي از معضلات اساسي كشور است و در خوزستان چون دولتي ترين استان كشور مي باشد  مردم هم انتظار اشتغالزايي در ادارات يا شركت هاي دولتي را دارند. هرچند معتقدم كه در استخدام ها بايد اولويت مردم بومي داشته باشند ولي معطوف شدن نگاه به سمت اينكه اشتغالزايي صرفا بايد دولتي باشد آسيب زا است . در استان زرخيز خوزستان بسترهاي طبيعي ، ثروت هاي خدادادي طبيعي و همچنين اقليم جغرافيايي مناسبي براي توليد اشتغال وجود دارد كه متاسفانه به جهت عدم التزام و اهتمام عملي مديران به اين مقوله؛ نه تنها گردشگري در استان ما و به ويژه شهر اهواز توليد  اشتغال نكرده است بلكه به صورت كامل مغفول مانده است.


مغفول ماندن پتانسيل هاي عظيم استان خوزستان :

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه اهواز، كارون، باوي و حميديه در ادامه گفت : يكي از اين پتانسيل هايي كه در خوزستان مغفول مانده است كمبود صنايع توليدي مايحتاج كارخانجان نفت، گاز و پتروشيمي است و اميدوارم با طرح هايي كه دارم بتوانم مسئولان وزارت نفت را نسبت به استفاده حداكثري از پتانسيل شركت دانش بنيان بومي استان و جوانان متعهد و كارشناس بومي اقناع نمايم.
وي در ادامه با اشاره به مجاورت كشورهاي همسايه با مرز استان خوزستان و نياز مبرم آنان به خدمات پزشكي؛ يكي از صنايعي كه مي تواند به نحو شايسته توليد  اشتغال نمايد را صنعت توريسم سلامت عنوان كرد و گفت: اميدوارم در صورتيكه به مجلس شوراي اسلامي راه يابم بتوانم از اين منظر توليد اشتغال براي جوان و همچنين توليد ثروت براي استان خوزستان نمايم.

رسالت اصلي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي:


اسفندياري نژاد وظايف نمايندگان مجلس را تصويب و نظارت بر اجراي صحيح قوانين و صيانت از منافع آحاد جامعه بالاخص حوزه انتخابيه خود عنوان كرد و با اشاره به عملكرد ناشايست برخي از نماينگان در ادوار گذشته گفت: نارسايي ها و عدم توزيع متوازن ثروت و همچنين عدم اجراي عدالت منطقه اي در وضع قوانين مجلس شوراي اسلامي نشانگر عدم مطالبه گري صحيح نمايندگان ادوار گذشته است صرف تنها حضور و ارائه ديدگاه در صحن علني مجلس كافي نيست و يك نماينده كاردان بايد زبان گوياي مردم حوزه انتخابيه خود و پلي جهت تسهيل ارتباط مردم با مسئولين و رساندن حرف مردم به مسئولين باشد و چنانچه در دستگاه يا ارگاني كم كاري و يا نقصان عملكردي صورت بگيرد؛ يك نماينده وظيفه شناس و متعهد بايد از حقوق مردمي كه با راي خود به او اعتماد كرده اند و او را به نمايندگي خود انتخاب نموده اند؛ دفاع نمايد.
وي در مورد انتخابات پيش رو با اشاره به اينكه در سنوات گذشته احزاب در استان بصورت موفق عمل نكرده اند عنوان كرد :  سابقه عملكردي احزاب و گروه هاي سياسي در استان خوزستان به شكل مطلوب عمل نكرده است و از اين رو آن گونه كه شايسته و بايسته است اين احزاب نمي توانند در پيشبرد اهداف خود در خصوص معرفي نمايندگان مورد نظر به مردم موفق عمل نمايند در صورتيكه وجود احزاب و گروه هاي سياسي در جامعه دموكراتيك محور موجب افزايش مشاركت مردم در انتخاب و تسهيل انتخاب افراد اصلح مي شود اما اين مسئله نيز در استان خوزستان به صورت كم رنگ ديده مي شود.
عنايت اله اسفندياري در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به آلايندگي هاي مربوط به فلرهاي نفتي در استان خوزستان و در شهر اهواز گفت: داشته هاي استان خوزستان ملي است ولي مشكلات اين استان منطقه اي است به صورتي كه اگر عزم بيشتر مسئولان در خصوص حل معظل آلايندگي هاي نفتي در استان و به ويژه اهواز را شاهد نباشيم در سال هاي آينده مشكلات عديده اي گريبان گير استان خوزستان خواهد شد.

عدم وجود عدالت منطقه اي در وضع قوانين و عدم مطالبه گري مكفي نمايندگان:

وي در ادامه افزود در مبحث سهميه بندي بنزين نيز شاهد عدالت منطقه اي نبوديم به اين صورت كه تمهيدات ويژه اي جهت اقليم گرمسيري استان خوزستان انديشيده نشد و نمايندگان استان خوزستان نيز طرحي مبني بر عدم كفايت سهميه ي 60 ليتري در استان گرمسيري خوزستان به كميسيون انرژي مجلس ارائه ندادند و اين عدم تلاش نمايندگان استان براي مطالبه ي بر حق مردم استان خوزستان؛ كه يكي از گرم ترين استان هاي كشور است، جاي بسي سوال و ابهام دارد.
اسفندياري در مورد هزينههاي برق در استان خوزستان عنوان كرد :  در بحث عوارض برق مشتركين استان خوزستان بهتر بود بجاي آنكه بهاي برق مصرفي مشتركين به صورت كيلو واتي محاسبه گردد به صورت درصدي محاسبه مي شد كه اين امر نيز توسط نمايندگان استان خوزستان پيگيري نشد.  با توجه به گرماي هواي استان بخصوص شهر اهواز پرداخت هزينه يكسان ناعادلانه است. اينكه به همه استانها به يك چشم نگاه كنند، اصلا درست نيست و نميتوان نسخه واحدي براي استانها پيچيد. يكسان بودن قانون توزيع برق آسيب زا است چون شركت هاي توزيع از محل فروش اشتراك بايد توسعه شبكه انجام بدهند و متأسفانه استان هاي گرم استهلاك زيادي دارند. اما متاسفانه تعيين نرخ پرداختي مردم به صورت متمركز از تهران اعلام ميشود و قانون به صورت يكسان مصوب و نمايندگان پيشين هم آن را امضا كرده اند.

لزوم بكارگيري عزم و همت تمام دستگاه ها براي حل معظلات زيست محيطي خوزستان:

اسفندياري ادامه داد : مشكلات و معضلات بسيار زيادي در استان داريم كه نمي توان گفت كدام يك اولويت هستند زيرا هر كدام از آنها در نوع خود يك الويت به حساب مي آيند . مشكلاتي مانند معضلات محيط زيست، اشتغال، حمل و نقل و همچنين مشكلات ديگري در حوزه هاي مختلف كه براي حل آنها به مشاركت عمومي نياز است .

وي با اشاره به اينكه تنها با مطالبهگري ،برنامهريزي و همكاري همه اقشار ميتوان اهداف خود را محقق كرد، يادآور شد: قرار بود استان خوزستان به استان آب انرژي كشور تبديل شود كه براي اين هدفگذاري بايد از توان و تفكر نيروهاي جديد كمك گرفت چون با شعار راه به جايي نخواهيم برد.

كانديدايي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي  اهواز ،كارون ، باوي ، حميديه در خصوصي ساخت مسكن مهر در شهر جديد رامين عنوان كرد : براي مشكل مسكن در اهواز نبايد مديران ساخت و ساز مسكن شهري را به سمت شهر جديد رامين حركت مي دادند وقتي ما درخود اهواز منطقه مهرشهر را داشتيم ساخت و ساز در شهر  رامين اقدام درستي نبود . چون با اين كار عملا سرمايه ساخت مسكن در شهر جديد رامين هدر رفت و كسي حاضر نيست در آن منطقه ساكن شود .


حتما پاسخگوي اعتماد مردم هستم :


عنايت اسفندياري در پايان سخنان خود گفت : معتقد هستم فارغ از تنوع قوميتي در استان خوزستان و به ويژه شهرهاي اهواز، كارون ، باوي و حميديه كه من به عنوان كسي كه قصد دارد نماينده عموم شهروندان حوزه انتخابيه خود باشد از تك تك مشاوره ها و پيشنهادات كارشناسان و مردمي كه به من راي داده و يا نداده اند بايد دفاع كنم و اين كمترين كاري است كه در قبال اعتماد مردم در خصوص انتخاب من به عنوان صداي گويا و نماينده مطالبات قانوني به حق آنان، مي توانم انجام دهم و اميدوارم در تحقق اين هدف موفق باشم و قطعا در مسير اين رسالت به كمك يكايك شما هم استاني ها به ويژه مردم اهواز، كارون، باوي و حميديه نياز دارم.