خوزنا : متقاضيان مسكن ملي تا ۴۰ ميليون تومان آماده كنند
یکشنبه، 27 بهمن 1398 - 19:59 کد خبر:87029

خبرآنلاين: محمود محمودزاده معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ، با بيان اينكه غربالگري و پالايش طرح اقدام ملي مسكن در تمامي استان‌ها به اتمام رسيده است، گفت: در برخي از استان‌ها تا ۶۶ درصد و در برخي استان‌ها تا ۳۵ درصد واجد شرايط در طرح اقدام ملي مسكن بوده‌اند كه مابقي ثبت‌نام كنندگان به دليل نداشتن شرايط لازم حذف شده‌اند و برخي از متقاضيان هم در هنگام مراجعه ممكن است به دليل نداشتن سابقه سكونت ۵ ساله در شهرهاي خود در اين طرح حذف شوند.

او با اشاره به اينكه متقاضيان مي‌توانند براي ارائه شكايت و همچنين دليل حذف شدن خود به ادارات كل مراجعه كنند كه ممكن است برخي از مراجعه‌كنندگان شرايطشان پذيرفته شود.

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: برخي از ثبت‌نام كنندگان ممكن است در سال‌هاي پيش در طرح مسكن مهر ثبت‌نام كرده باشند، اما بعد از گذشته مدتي انصراف داده باشند، اما هنوز فرم "ج" آن‌ها همچنان قرمز مانده است كه در هنگام مراجعه به ادارات كل فرم "ج" آن‌ها سبز مي‌شود و واجد شرايط در طرح اقدام ملي مسكن مي‌شوند.

محمودزاده افزود: هم‌اكنون متقاضياني كه پيامك را دريافت كرده‌اند به همراه مدارك و اسكن مدارك خود بعد از دريافت نوبت از سامانه به ادارات كل مراجعه مي‌كنند و در همان مراحل اوليه ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان بايد پرداخت كنند.

او با اشاره به اينكه برخي از واحدهاي مسكن ملي در شهرهاي جديد در مرحله معرفي و آماده‌سازي هستند، گفت: پيشرفت فيزيكي برخي از واحدهاي مسكن مهر به ۳۰ درصد رسيده و برخي از اين واحدها هم پول زمين را به عنوان پيش‌پرداخت واريز مي‌كنند.

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: در برخي از شهرها طرح اقدام ملي مسكن در مرحله آماده‌سازي زمين است و پيشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصدي دارد، اما برخي از متقاضيان هم ممكن است به صورت گروهي اقدام به ساخت واحد كنند كه همين موضوع سرعت ساخت و پيشرفت فيزيكي واحدها را افزايش مي‌دهد.

محمودزاده با اشاره به اينكه تسهيلاتي كه براي طرح اقدام ملي مسكن در نظر گرفته شده ۷۰ تا ۱۰۰ ميليون تومان است، گفت: ممكن است كساني كه در صندوق پس‌انداز مسكن يكم ثبت‌نام كرده باشند و امتياز داشته باشند مي‌توانند از تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن براي اين موضوع استفاده كنند.

او با اشاره به اينكه با حذف ثبت‌نام كنندگان در طرح اقدام ملي مسكن ظرفيت بسياري از شهرها براي طرح اقدام ملي مسكن افزايش مي‌يابد، به طوري كه ظرفيت‌هاي شهر پرديس و پرند هم‌زمان با حذف متقاضيان فاقد شرايط افزايش مي‌يابد و سهميه اين شهرها براي دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملي مسكن بيشتر مي‌شود.

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي يادآور شد: در طرح اقدام ملي مسكن ۴۶ درصد از متقاضيان واجد شرايط بودند و ۵۳ درصد از متقاضيان حذف شدند كه در پالايش نهايي تعداد حذف شدگان افزايش مي‌يابد.
محمودزاده تأكيد كرد: در طرح اقدام ملي مسكن حدود ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه بيشترين سهميه در بين استان‌هاي مختلف مربوط به استان تهران بوده است.
او تاكيد كرد: ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملي مسكن از اواسط اسفند ماه آغاز مي‌شود و در اين دوره سهميه برخي از شهرها براي متقاضيان افزايش مي‌يابد.