خوزنا : اختلال اينترنتي نداريم، حمله سايبري است
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 12:50 کد خبر:87033

رييس سازمان فناوري اطلاعات درباره حملات اخير سايبري به زيرساخت‌هاي كشور گفت: ما نگرانيم با حمله كاري كنند كه كيفيت اينترنت كاهش يابد و از اين طريق اين نگراني ايجاد شود كه خود حاكميت كيفيت را پايين مي‌آورد.

 ايسنا:  اين روزها از گوشه و كنار، اخباري مبني‌ بر حملات هكري و حمله به زيرساخت‌هاي كشور شنيده مي‌شود و هفته گذشته نيز گسترده‌ترين حمله تجربه‌شده در تاريخ ايران عليه زيرساخت‌هاي كشور اجرا شد كه به گفته مسوولان شركت ارتباطات زيرساخت ايران، پيش از اين نظير نداشته است.

در اين راستا امير ناظمي - معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، درباره حملات چند روز اخير به زيرساخت‌هاي كشور بيان كرد: اين روزها حملات سازمان‌يافته از خارج از كشور به زيرساخت‌ها انجام مي‌شود و حجمش بسيار گسترده است و با يك رشد نمايي دارد. اين حملات در اين سطحي كه الان وجود دارد، هيچ‌وقت نبوده و پيك حملات نسبت به كل ماكزيمم تاريخ گذشته، از هفته پيش دو برابر شده است.

وي با بيان اين‌كه شركت ارتباطات زيرساخت كشور اين موضوع را كنترل مي‌كند كه حملات از بيرون به داخل كشور وارد نشود، افزود: مقابله با اين حملات DDoS با استفاده از يك سپر محافظ است كه ما زيرساخت‌هاي داخل را در برابر حملات بيرون محافظت كنيم، البته اين بدان معنا نيست كه همه حملات از خارج كشور است، بلكه از داخل هم حملاتي داريم. از طرفي بعضي ديتاسنترهاي ما تاكنون با چنين حملاتي مواجه نبوده‌اند و آمادگي لازم را هم نداشتند كه بخواهند با اين حملات برخورد كنند.

رييس سازمان فناوري اطلاعات درباره تاثير اين حملات اينترنتي بر زيرساخت‌ها اظهار كرد: كيفيتي كه مردم دريافت مي‌كنند، تحت تاثير قرار گرفته است. ما نگرانيم با حمله كاري كنند كه كيفيت اينترنت كاهش يابد و از اين طريق نارضايتي ايجاد شده و يا اين نگراني ايجاد شود كه خود حاكميت كيفيت اينترنت را پايين مي‌آورد.

ناظمي خاطرنشان كرد: در اين شرايط و زماني كه فشار اين اندازه زياد است به طوري كه باعث مي‌شود كيفيت اينترنت كاهش يابد، كافي است اين شايعه هم ايجاد شود كه دولت اينترنت را قطع كرده كه متاسفانه پذيرفتنش هم براي مردم راحت است.