خوزنا : فرمان رهبرانقلاب به ستاد كل نيروهاي مسلح براي مقابله با كرونا
جمعه، 23 اسفند 1398 - 01:36 کد خبر:87421


رهبر انقلاب بر لزوم سازماندهي اين خدمات در قالب يك «قرارگاه بهداشتي و درماني» براي پيشگيري از شيوع بيشتر اين بيماري تأكيد و خاطرنشان كردند: اين اقدام با توجه به قرائني كه احتمال «حمله‌ي بيولوژيكي» بودن اين رويداد را مطرح كرده مي‌تواند جنبه‌ي رزمايش دفاع بيولوژيك نيز داشته و بر اقتدار و توان ملّي بيفزايد...

رهبرانقلاب به رئيس ستاد كل نيرو‌هاي مسلح در زمينه مقابله با كرونا فرمان دادند كه قرارگاه بهداشتي و درماني براي سازماندهي خدمات به مردم تشكيل شود.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا با صدور فرماني به سردار سرلشكر باقري رئيس ستاد كل نيرو‌هاي مسلح با تقدير از خدمات نيرو‌هاي مسلّح به مردم در زمينه مقابله با ويروس كرونا، بر لزوم سازماندهي اين خدمات در قالب يك «قرارگاه بهداشتي و درماني» براي پيشگيري از شيوع بيشتر اين بيماري تأكيد و خاطرنشان كردند: اين اقدام با توجه به قرائني كه احتمال «حمله‌ي بيولوژيكي» بودن اين رويداد را مطرح كرده مي‌تواند جنبه‌ي رزمايش دفاع بيولوژيك نيز داشته و بر اقتدار و توان ملّي بيفزايد.
 
فرمان فرمانده‌كل‌قوا به ستاد‌كل‌نيرو‌هاي‌مسلح درمورد‌كرونا
 
متن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسمه‌تعالي

سردار سرلشكر باقري

با تقدير از خدماتي كه نيرو‌هاي مسلّح تاكنون در زمينه‌ي كرونا به مردم عزيز تقديم كرده‌اند و با تاكيد بر ادامه و گسترش هرچه بيشتر آن، لازم است سازماندهي اين خدمات به شكل يك قرارگاه بهداشتي و درماني بوده و علاوه بر درمان و ايجاد مراكز درماني مانند بيمارستان صحرايي و نقاهتگاه و غيره، به پيشگيري از شيوع بيشتر بيماري با شيوه‌هاي لازم نيز بپردازد.

تقسيم وظائف و مأموريت‌هاي سازمان‌ها و بخش‌هاي نيرو‌هاي مسلّح از وظائف اين قرارگاه است. اين قرارگاه بايد در هماهنگي كامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل كند.

اين اقدام با توجه به قرائني كه احتمال «حمله‌ي بيولوژيكي» بودن اين رويداد را مطرح كرده مي‌تواند جنبه‌ي رزمايش دفاع بيولوژيك نيز داشته و بر اقتدار و توان ملّي بيفزايد.

اميد است با هدايت الهي و پشتيباني ويژه‌ي حضرت بقيه الله ارواحنا فداه ملت ايران همواره پيروز و برخوردار از امنيت و سلامت باشند.

سيّدعلي خامنه‌اي
۲۲ اسفند ۱۳۹۸