خوزنا : پيشنهاد بازگشايي مدارس از اول ارديبهشت
شنبه، 24 اسفند 1398 - 13:11 کد خبر:87444

مشاور وزير آموزش و پرورش درباره وضعيت مدارس در ايام اخير و احتمال تغيير در برگزاري امتحانات و تاخير در پايان زمان آموزش در اين سال تحصيلي گفت: تا كنون يك ماه تعطيلي داشته‌ايم كه ممكن است بعد از عيد نوروز هم تداوم يابد. حداقل ۵ سناريو را براي وضعيت‌هاي محتمل پيش‌بيني كرده‌ايم.

 ايسنا: عبدالرسول عمادي در اين باره افزود: اولين سناريو، تشكيل كلاس‌ها بعد از ۱۵ فروردين است. به اين ترتيب يك ماه وقفه اسفند ماه را داريم كه با آموزش در فضاي مجازي، ارتباط معلمان با دانش آموزان و آموزش تلويزيوني تا حدي جبران شده است و پيش بيني شده ۵ شنبه‌ها هم در صورت بازگشايي مدارس به روزهاي آموزش افزوده شوند. در اين صورت تغيير چنداني در برنامه امتحان نخواهيم داشت.

مشاور وزير آموزش و پرورش ادامه داد: البته پيشنهاد كرديم با توجه به يك ماه تعطيلي اسفند، امتحانات به جاي روزهاي ابتدايي خرداد، از ۱۷ خرداد برگزار و كنكور هم ۱۵ تا ۲۰ روز معوق شود.

عمادي با بيان اينكه قرار است اين سناريوها امروز شنبه در شوراي معاونين نهايي شود گفت: سناريوي بعدي اين است كه مدارس از اول ارديبهشت باز شود و به همين نسبت آزمون‌ها با تاخير برنامه ريزي مي‌شوند و پيشنهاد مي‌شود كنكور هم يك تا دو هفته به تعويق بيفتد و نيمه خرداد تا اواخر خرداد را براي آن پيش بيني كرديم.

وي افزود: اگر تا آخر خرداد هم نتوانيم كلاس‌ها را تشكيل دهيم بايد به برگزاري آزمون‌ها در مرداد و شهريور فكر كنيم و آزمون سراسري هم در مرداد يا شهريور برگزار شود. البته بايد حواسمان باشد به سال تحصيلي بعد آسيب نرساند.

مشاور وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پيشنهاد ما اين است كه تشكيل كلاس حضوري براي رفع اشكال حتما در برنامه‌ها باشد گفت: حتي اگر بعد از عيد كلاس‌ها باز هم با تاخير شروع شد بايد فرجه‌اي براي رفع اشكال گذاشته و بعد امتحانات برگزار شود.

عمادي ادامه داد: اين موضوعات در جلسات شوراي معاونين وزارتخانه بحث مي‌شود و در نهايت بايد در ستاد ملي كرونا هم به بررسي شود. ستاد ملي مديريت كرونا اختيار دارد كه اجازه دهد تقويم آموزشي يا زمان كنكور به تعويق بيفتد و تصميمات لازم اتخاذ شود.

وي درباره نقش معلمان در اين ايام گفت: برنامه‌اي كه طراحي شد و توسط مديران مدارس مراقبت مي‌شود اين است كه ارتباط معلم و دانش آموز از طريق فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي برقرار باشد. تا جايي كه در استان‌ها رصد شده اين ارتباط برقرار است و طوري نبوده كه معلمان اقدامي نكرده باشند.

مشاور وزير آموزش و پرورش افزود: مديران مدارس و ملعمان اهميت اين موضوع را بسيار سريع درك كردند و اين ايام را، تعطيلي مطلق تلقي نكردند.

عمادي در برنامه تلويزيوني پرسشگر درباره حقوق معلمان غيردولتي، حق التدريس، مستخدمين مدارس، خريد خدماتي ها و ... گفت: تعطيلات اضطراري بوده است. ضمن اينكه همكاران ما كار غيرحضوري انجام داده‌اند و چون تعطيلات ناخواسته بوده و هيچ كس خواهان آن نبوده بنابراين حق الزحمه معلمان و اين گروه‌ها كامل پرداخت خواهد شد.