خوزنا : موكول پرداختي‌هاي قانوني پايان سال به آخر ارديبهشت
سه شنبه، 27 اسفند 1398 - 20:39 کد خبر:87485

تسنيم:  فرهاد دژپسند گفت: صنعت بيمه اخيرا 350 ميليارد تومان كمك به بخش بهداشت و درمان انجام داده است. در ابتداي بيماري كرونا متأسفانه برخي از اقلام بهداشتي و مورد نياز مردم به صورت‌هاي مختلف مي‌خواست از كشور خارج شود كه گمرك مانع از خروج آن از كشور شد و اين اقلام به چرخه مصرف داخل كشور برگشت.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: وزارت بهداشت حتي از اين اقدام گمرك تشكر كرد و گمرك توانست ظرف 6 ساعت 63 خودرو آمبولانس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از گمركات ترخيص كند تا در خدمت نظام سلامت قرار گيرد.

به گفته دژپسند كسب و كارهايي كه براي شب عيد برنامه‌ريزي كرده بودند، اما امسال به دليل بيماري كرونا دچار مشكل شده‌اند و برخي از آنها نمي‌توانند حقوق مالياتي خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به موقع بپردازند و از طرفي خود وزارت اقتصاد و سازمان امور مالياتي رأساً نمي‌تواند تصميم بگيرد، بنابراين برخي از اين اقدامات در ستاد هماهنگي اقتصادي و برخي نيز در ستاد ملي مقابله با كرونا تصميم گرفته شد و بنابراين همه پرداختي‌هايي كه بايد تا 28 اسفندماه به وزارت اقتصاد واريز مي‌شد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا 31 ارديبهشت سال 99 مهلت داديم و تمديد شد.

وزير امور اقتصادي و دارايي اظهار داشت: همچنين براي تأمين اقلام موردنياز براي مقابله با ويروس منحوس هزينه‌هايي كه انجام مي‌شود، به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي مي‌پذيريم.

به گفته وي در بورس تسهيلاتي فراهم شد كه مردم بتوانند اوراقي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخرند و منابعي از اين طريق جمع‌آوري شود كه صرف امور خيريه براي مقابله با بيماري شود و اين هزينه‌ها براي شركت‌هاي حقوقي به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي پذيرفته مي‌شود.

دژپسند اضافه كرد: بيماري كرونا تأثير منفي بر كسب و كارها داشته است كه ما تصميماتي در گمرك، بيمه‌هاي بازرگاني، بورس، خزانه كشور، سازمان امور مالياتي گرفتيم كه به اين كسب و كارها كمك شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين گفت: همكاران ما در نظام بانكي و بيمه‌اي به صورت رودررو با مردم در ارتباط هستند كه متأسفانه تعدادي از همكاران ما در شبكه‌هاي بانكي ماليات و بيمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر اين بيماري كرونا از دست داديم كه به خانواده‌هاي آنها تسليت مي‌گوييم و اميدواريم هرچه زودتر اين بيماري از كشور برچيده شود.

دژپسند با بيان اينكه ايران عضو برخي از نهادهاي بين‌المللي است و اين نهادها قابليت‌هايي دارند، گفت: به عنوان مثال صندوق اوپك، بانك توسعه اسلامي، بانك جهاني، بانك توسعه زيرساخت‌هاي آسيايي، منابعي دارند كه مي‌توان از اين منابع براي مقابله با اين بيماري استفاده كرد.