خوزنا : نحوه فعاليت نانوايي‌ها و فروشگاه‌هاي توزيع اقلام ضروري تا ۱۵ فروردين
جمعه، 1 فروردین 1399 - 19:45 کد خبر:87504

درپي دستور رييس جمهوري در خصوص تعطيلي پاساژها و مراكز خريد پر تجمع در كشور، رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا اعلام كرد كه نانوايي‌ها، فروشگاه‌هاي عرضه مواد خوراكي و مايحتاج ضروري مردم تعطيل نخواهد شد و در ايام نوروز فعال است.

ايسنا: سرهنگ صادق رضا دوست با اشاره به دستور رئيس جمهور به وزير كشور براي تعطيلي بازارها، پاساژها و مراكز تجاري تا ۱۵ فروردين ماه در كشور گفت: پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا در كشور، بر اساس وظايف و ماموريت‌هاي خود در مورد صنوف و اماكن عمومي، اقدامات خود را دنبال خواهد كرد.

وي درمورد برخي نگراني‌ها در مورد احتمال تعطيلي واحدهاي عرضه‌كننده مايحتاج ضروري مردم گفت: واحدهايي چون نانواييها، سوپر ماركتها، فروشگاههاي عرضه مواد غذايي و خوراكي، داروخانه‌ها و ... كه مايحتاج ضروري، مورد نياز و اوليه مردم را عرضه مي‌كنند، طي اين مدت تعطيل نخواهند شد. 

به گفته رضادوست، دستور رئيس جمهوري براي تعطيلي مراكز تجاري، پاساژها  و صنوفي است كه اقلام ضروري عرضه نمي‌كنند. 

 رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا با بيان اينكه پليس بر مبناي مصوبه شوراي تامين استانها و شهرستانها و هماهنگ با ستادملي مقابله با كرونا اين دستور را اجرايي خواهد كرد، گفت: به مردم اطمينان مي‌دهم مراكزي كه اقلام و مايحتاج ضروري و تغذيه‌اي عرضه مي‌كنند، تعطيل نخواهند شد.

به گفته وي، برابر بررسي‌هاي انجام شده ميداني، اكثر واحدهاي صنفي از ارائه خدماتي كه باعث تشديد شيوع بيماري كرونا مي شود، خودداري و همراهي و همكاري خوبي را با پليس و ساير دستگاه‌هاي مرتبط نظارتي دارند.

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا همچنين از شهروندان خواست كه تامين مايحتاج ضروري خود را از خريد روزانه خارج كرده و هر چند روز يكبار اقدام به تامين آن كرده تا كمتر در شهر تردد كنند.

وي در پايان از مردم خواست كه هرگونه تخلف و موارد مجرمانه را از طريق تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع‌دهند.