خوزنا : واردات كالا‌هاي گروه ۴ در سال ۹۹ ممنوع شد
یکشنبه، 3 فروردین 1399 - 19:07 کد خبر:87513

به گزارش وزارت اقتصاد و دارايي، واردات كالا‌هاي گروه ۴ در سال ۹۸ ممنوع شد، اما به دليل رسوب زياد اينگونه كالا‌ها در گمركات بر اساس مجوز‌هاي موردي هيات وزيران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجازه ترخيص به برخي از اين كالا‌ها تحت شرايطي داده شد، اما به نحويكه وزير اقتصاد گفته به نظر مي‌رسد عزم دولت براي ممنوعيت واردات كالا‌هاي گروه چهار در سال ۹۹ جدي است و خبري از مجوز‌هاي موردي هم نخواهد بود.

وزير اقتصاد در اين خصوص از گمركات كشور خواست با قدرت جلوي واردات كالا‌هاي گروه چهار را كه عمدتاً شامل كالا‌هاي لوكس و غير ضروري است در شرايط خاص اقتصادي كشور بگيرند.

فرهاد دژپسند، وزير اقتصاد در حاشيه بازديد از گمرك امام خميني اين خبر را اعلام و اظهار كرد: امروز اتفاق بسيار خوبي رخ داده است و آن واردات ماشين آلات ساخت تجهيزاتي مانند دستكش و ماسك است. اين اخبار اميدبخش بايد به گوش مردم برسد كه بسيج همگاني مسئولان را شاهد باشد. گمرك در مدت ۴۸ ساعته توانسته پروسه واردات و ترخيص را انجام دهد.

وزير اقتصاد با اشاره به تخليه روزانه و خريد مجدد كالا‌هاي تجهيزات مقابله با كرونا گفت: واردات ماشين آلات كار بسيار خوبي است كه در آينده براي ايران خودكفايي را همراه خواهد داشت.

وزير اقتصاد با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از ۴۱ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار كالا‌هاي غير نفتي از كشور صادر شد، افزود: در سالي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي آن را سال جهش توليد خوانده اند، بايد لوازم اين جهش توسط نهاد‌هاي مسئول ايجاد شود و از جمله در بخش گمرك، امور گمركي مربوط به صادرات و واردات كالا‌هاي واسطه‌اي و مواد اوليه به سرعت انجام شود و اين امر مستلزم تحرك بيشتر گمرك‌هاي كشور است.

فرهاد دژپسند همچنين از طريق ويدئو كنفرانس با مديران گمرك‌هاي بوشهر، باشماق، پرويز خان، بندر عباس و آستارا گفتگو كرد و ضمن تشكر از فعالان و سربازان گمنام عرصه جنگ اقتصادي، از نزديك در جريان فعاليت‌هاي اين گمرك‌ها قرار گرفت.