خوزنا : 20 راهبرد منطقه آزاد اروند در جهت تحقق جهش توليد در سال 99
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 - 17:00 کد خبر:87545

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از  ابلاغ ۲۰ راهبرد به معاونت سرمايه گذاري اين سازمان، جهت تحقق جهش توليد در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا به نقل از روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد اروند اسماعيل زماني با اشاره به نام گذاري سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبري با عنوان جهش توليد، گفت: با ابلاغ اين ۲۰ راهبرد به معاونت سرمايه گذاري اميدواريم شاهد رشد و تحقق جهش توليد در منطقه، باشيم.

 مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ۲۰ راهبرد در نظر گرفته شده را اين گونه معرفي نمود:

۱- استفاده از ايده ها و تحقيقات دانشجويان و جوانان منطقه در مركز نوآوري و فن آوري منطقه و تقويت و توسعه استارتاپ ها تخصصي صنعت.

۲- توجه ويژه به توسعه  صنايع دانش بنيان در منطقه از طريق برنامه ريزي جهت افزايش شركت هاي فناور و هايتك، راهبرد ديگر خواهد بود.

 ۳- تاكيد بر فعال سازي و توسعه ظرفيت خالي واحدهاي توليدي با رويكرد صادارت.

۴- حمايت همه جانبه از واحدهاي توليدي جهت ارتقاء تكنولوژي و به روز رساني ماشين آلات.
 
۵- تسهيل و تسريع در صدور مجوزهاي كسب و كار و تجارت و صنعت از طريق حذف بوروكراسي اداري و قوانين دست و پاگير.

۶- مديريت واردات و مبارزه جدي و مضاعف نسبت به سال گذشته با قاچاق كالا و جلوگيري از كالاهاي غير مجاز .

۷- جلوگيري از خام فروشي و عدم اعطاي مجوز صادارت به مواد خام مورد نياز واحدهاي توليدي.

۸- تسهيل و حذف بوروكراسي  گمركي جهت ورود مواد اوليه ، ماشين آلات و قطعات مورد نياز بخش توليدي و صنعت.

۹- ارتباط تنگاتنگ و تخصصي با دانشگاهها جهت ارائه ايده ها و حمايت از طرح تحقيقاتي بخش صنعت در راستاي جهش توليد.

۱۰- تشكيل كارگروه تسهيل بخش توليد منطقه با محوريت اتاق هاي بازرگاني، صنايع ، معادن و كشاورزي خرمشهر و آبادان جهت رفع موانع توليد و جهش آن.

۱۱- تشكيل كارگروه احياي  كشاورزي منطقه به منظور توسعه بخش كشاورزي و شيلات منطقه بعنوان يك الويت از طريق رفع موانع آنها – تسهيل در صدور مجوز – توسعه و ايجاد گلخانه ها و پرورش ماهي در كانال و قفس - پرورش بوقلمون- شتر و توليد عسل و ...

۱۲- همكاري تنگاتنگ و هماهنگي با شركت توسعه سرمايه گذاري منطقه در جهت تحقق زنجيره تامين در توليد شامل ( تامين مواد اوليه، تهيه ماشين آلات- بازاريابي ، لجستيك و صادارت كالاهاي توليدي).

۱۳- استفاده از ظرفيت مشاوران و متخصصان منطقه اي ، استاني و ملي جهت اصلاح مديريت و كاهش قيمت تمام شده كالاهاي توليدي در جهت رسيدن به ظرفيت اسمي.

١۴- ايجاد ارتباط بين زنجيره هاي توليد و بازار مصرف با محوريت بخش خصوصي،  فراخوان بخش خصوصي شامل اتاق هاي بازرگاني، صنايع ، معادن و كشاورزي – اتاق اصناف و شركت هاي خدمات صادارت در جهت هماهنگي بازاريابي و فروش و حضور فعال در نمايشگاههاي ملي و بين المللي.

١۵- شناسايي واحدهاي توليدي با پيشرفت فيزيكي بالاي 40٪ و حمايت و صيانت از آنها جهت راه اندازي در سال 99.

١۶- علاوه بر منابع داخلي منطقه پيگيري جدي جهت دريافت و استفاده از تسهيلات فني و اعتباري استاني و ملي جهت حمايت همه جانبه از واحدهاي توليدي منطقه.

١٧- باز شناسي تسهيلات، خدمات و اعتبارات ويژه گمركي ، قابل ارائه به واحدهاي صنعتي و توليدي و اعطاي آنها از جمله اصلاح و تكميل مكرر ليست كالاهاي معاف از ثبت سفارش.

١٨- حمايت از صنايع كوچك و خانه محور (مشاغل خانگي) و استفاده از منابع داخلي و ملي جهت تكميل زنجيره توليد و فروش آنها.

١٩- تشكيل و راه اندازي ميزهاي تخصصي صنعت در اتاق هاي بازرگاني ، صنايع، معادن و كشاورزي شهرستانهاي آبادان و خرمشهر.

٢٠- تعيين تكليف واحدهاي توليدي كه توسط بانك ها تملك گرديده و اولويت واگذاري آنها به سرمايه گذاران در سال 99.