خوزنا : «پايتخت ۶» بعد از كرونا بازمي گردد
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 15:53 کد خبر:87611

ايلنا :سيروس مقدم كارگردان سريال پايتخت درباره مشكلات توليد اين مجموعه با توجه به شيوع بيماري كرونا گفت: فيلمبرداري پروژه پايتخت عليرغم حوادث و اتفاقات ماه‌هاي پاياني سال گذشته، طبق برنامه و زمان بندي توافق شده با موفقيت پيش مي‌رفت. هيچ كدام از آن اتفاقات ناگوار تاثير سويي بر روند كار نگذاشت تا اينكه با شيوع ويروس منحوس كرونا، استان مازندران و شهر شيرگاه هم مثل ديگر شهر‌هاي كشور و تمامي دنيا تحت تاثير گسترش اين بيماري قرار گرفت.

وي افزود: ما از اواخر بهمن ماه و تمامي اسفند را عليرغم خطرات و نگراني‌هاي گروه و خانواده هايشان به كارمان ادامه داديم. تهيه كننده محترم خانم الهام غفوري كليه تمهيدات بهداشتي و پزشكي را به كار گرفت. با اعزام يك تيم پزشكي مجرب از بيمارستان نيكان تهران و كليه وسايل استريل و بهداشتي (ماسك، دستكش، روكفشي، مواد ضدعفوني كننده و ...)، قرنطينه محدودي را براي گروه اعمال كردند. لوكيشن ها، محل اسكان گروه، وسايل صحنه، لباس‌ها و ... همگي ضدعفوني و هر روزه مراقبت مي‌شد.

مقدم ادامه داد: از زماني كه وزير بهداشت و ستاد ملي مبارزه با كرونا و ديگر نهاد‌هاي ذيربط اعلام نمودند كه ديگر تجمعات، نزديكي افراد به يكديگر و ... بايستي كنترل شود، ما هم طبيعتا از اين قاعده و قانون مستثني نبوديم.

كارگردان «پايتخت» اضافه كرد: از آنجايي كه قسمت‌هايي از فينال و پايان فيلمنامه به آمدن بهتاش به تهران و جذب شدنش به فوتبال حرفه‌اي مربوط مي‌شد و بخش‌هاي جذاب ديگري به خانواده نقي و بهبود و رحمت در همين راستا مي‌پرداخت، حتما مي‌باستي در فضاي فوتبالي و مسابقات ورزشي و همزمان قصه خانوادگي در اجتماع شهري، اتفاق مي‌افتاد. با توجه به تعطيلي كليه مسابقات ورزشي و ليگ برتر و همچنين منع تردد و تجمع در تهران و مازندران، ناخواسته و عليرغم ميل باطني مان، كار تصويربرداري هم در سطوح ورزشي و هم در بخش‌هاي خانوادگي غيرممكن بود. به همين دليل ما به تعهدمان كه همان ساخت و پخش ۱۵ قسمت پايتخت براي ايام نوروز بود، عمل كرديم.

سيروس مقدم در ادامه خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه شيوع ويروس كرونا جهاني شده و بسياري از پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني و سريالي در حال ساخت و توليد در ايران و جهان متوقف شده است. خانواده‌هاي تيم پايتخت مثل ديگران، نگران فرزند، همسر، والدين شان و ... هستند. هر تردد و تجمع با مورد و بي مورد به منزله شيوع و گسترش اين بيماري است؛ بنابراين پايتخت در ۱۵ قسمت طبق قرار و تعهدش در تعطيلات نوروز پخش خواهد شد و تنها قسمت‌هاي آخر و فينال آن طلب مخاطبين از ما مي‌باشد كه ان شاءالله در اولين روزي كه وزارت بهداشت و ستاد ملي مبارزه با كرونا اعلام وضعيت عادي نمودند، تيم پايتخت گِرد هم جمع شده و فينال را ساخته و در يكي از اعياد مثل عيد فطر و يا ... به محضر مردم عزيز تقديم مي‌كنند.

مقدم در پايان اضافه كرد: اين مژده را به مخاطبين پايتخت مي‌دهم كه قسمت‌هاي پاياني مثل هميشه با قدرت، مفرح و جمع شدن دوباره خانواده گِرد هم انجام مي‌پذيرد. در پايان از صبر و حوصله و همراهي و سعه صدر مديران تلويزيون، دولتمردان و مردم عزيز سپاسگزارم.