خوزنا : نحوه برگزاري آزمون ابتدايي‌ها
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 - 18:41 کد خبر:88415

ايسنا: رضوان حكيم زاده با بيان اينكه در دوره ابتدايي يادگيري دانش آموزان بسيار مهم است، گفت: براي ما مهم است كه همه دانش آموزانمان به آموزش دسترسي داشته باشند و اشكالاتشان جبران شود به همين خاطر در دستورالعملي كه براي مدارس ابتدايي ارسال كرديم، مسئوليت بازگشايي دوره ابتدايي را بر عهده آموزگاران و مديران گذاشته‌ايم مبني براينكه تك تك دانش آموزانشان را ارزيابي كنند و اطلاع دهند كه آيا اينها از آموزش‌هاي تلويزيوني استفاده كرده‌اند يا عضو شبكه‌هاي مجازي عضو بوده‌اند.

وي با اظهار به اينكه با تشخيص معلم اگر دانش آموزي در يادگيري‌اش اشكالاتي داشته باشد، معلم موظف است يك برنامه مشخص براي دانش آموز طراحي كند تا بر اساس آن مشكلات يادگيري‌اش بر طرف شود، افزود: معلم گزارش خود را به شوراي مدرسه مي‌دهد و بر اساس همان ارزيابي يادگيري دانش آموزان، شوراي مدرسه راجع به برگزاري امتحانات و اتمام محتوا تصميم گيري مي‌كند.

معاون وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ارزيابي دانش آموزان اظهار كرد: براي ما دو نكته خيلي مهم است؛ يكي اينكه همه دانش آموزان بايد همه محتوا را دريافت كنند و هيچ قسمتي از محتوا نبايد ناديده گرفته يا حذف شود و ديگر اينكه دانش آموزان ياد بگيرند.

حساسيت آموزش و پرورش نسبت به كلاس اولي‌ها

وي به كلاس اولي‌ها اشاره كرد و گفت: ما در خصوص كلاس اولي‌ها حساسيت خاصي داريم و در دستورالعمل ارسالي هم اعلام كرديم كه براي كلاس اولي‌ها كه آغاز دوره تحصيلي‌شان بوده، يادگيري مهارت‌هاي خواندن و نوشتن و حروف الفبا خيلي مهم است و براي همين تاكيد كرديم هم به صورت شفاهي و هم به صورت كتبي بايد ارزيابي داشته باشند كه همه حروف الفبا را ياد گرفته باشند و اين را بايد مدرسه هم تائيد كند.

اين مدير آموزش و پرورش با بيان اينكه آزمون‌ها در مقطع ابتدايي لزوما حضوري نيست، اظهار كرد: تاكيد ما اين است كه دانش آموزان در قالب دو يا سه نفر با حفظ پروتكل‌هاي بهداشتي بتوانند در مدارس جهت ارزيابي حضور پيدا كنند. اما اگر معلم بتواند به روش ديگري به اين اطمينان برسد كه دانش آموز هم از جهت نوشتاري و هم از جهت خواندن، مهارت‌هاي لازم را كسب كرده، اجباري براي حضور نداريم.

تقويت مهارت دانش آموزان با برنامه آموزش پرورش در ايام تابستان

وي كه در برنامه‌اي راديويي صحبت مي‌كرد با اعلام اين خبر كه در تابستان مدرسه‌ها باز نيست، گفت: با مذاكراتي كه با عوامل شبكه آموزش داشتيم يكسري برنامه‌هاي تابستاني براي دانش آموزان داريم كه تقويت مهارت‌ها است اما باز هم به صورت خاص تقاضاي ما اين بود كه براي كلاس اولي‌ها و نوآموزان پيش دبستاني كه بايد زبان فارسي را ياد مي‌گرفتند و آمادگي كسب مي‌كردند تا وارد مدرسه شوند، بتوانيم يكسري برنامه‌هاي تقويتي در جهت يادگيري زبان و تقويت مهارت‌هاي خواندن و نوشتن داشته باشيم.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش به اعلام نتايج در دوره ابتدايي اشاره و بيان كرد: در دوره ابتدايي ارزشيابي كيفي توصيفي داريم با محوريت معلم هر زماني كه تشخيص دهد دانش آموزان يادگيري ‌شان به اتمام رسيده، مي‌تواند نتايج ارزشيابي را در كارنامه دانش آموز ثبت كند.