خوزنا : متقاضيان بيمه بيكاري كرونا شماره حساب بدهند
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 - 17:19 کد خبر:88455

كارگران و متقاضيان بيمه بيكاري آسيب‌ديده از كرونا كه پيامك وزارت كار را دريافت كرده‌اند، ظرف ۲۴ ساعت از دريافت پيامك بايد شماره حسابي براي واريز مبلغ بيمه بيكاري اعلام كنند.

 ايسنا: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه تمامي مقرري ‌بگيراني كه در اسفند سال ۱۳۹۸ شغل خود را از دست داده و بيكار شده اند، ظرف ۲۴ ساعت پيامك درخواست شماره حساب براي واريز بيمه بيكاري را دريافت خواهند كرد.

بر اين اساس متقاضيان بايد پس از دريافت پيامك با مراجعه به سامانه ثبت درخواست بيمه بيكاري به نشاني  https://bimebikari.mcls.gov.ir/  در اسرع وقت و حداكثر ۱۲ ساعت، نسبت به درج شماره حساب بانكي خود در يكي از بانكهاي تعيين شده در سامانه اقدام كنند.

در اين اطلاعيه تاكيد شده مسئوليت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با كد ملي برعهده فرد متقاضي است.

اين اطلاعيه درخصوص متقاضيان بيكار شده در اسفند سال ۹۸ است اما فهرست افرادي هم كه تاريخ بيكاري آنها در فروردين ‌ماه سال ۹۹ بوده توسط سازمان تامين اجتماعي احصاء و آمارگيري شده و در آينده‌ نزديك براي اين افراد نيز پيامكي مشابه ارسال خواهد شد.

پيش از اين مسعود بابايي - مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت كار - در گفت و گو با ايسنا از ثبت درخواست بيش از ۸۲۲ هزار نفر در سامانه بيمه بيكاري و تاييد و پذيرش درخواست بيش از ۶۹۰ هزار مشمول دريافت بيمه بيكاري خبر داده بود.

ارسال پيامك مشمول يا عدم مشمول به متقاضيان فروردين ماه

به گفته وي، مشخصات كامل مشمولين بيمه بيكاري كه تا پايان ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام كرده‌اند، پس از بررسي توسط سازمان تامين اجتماعي به ادارات كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال و از طريق آنها به ادارات كل تامين اجتماعي استان ارسال مي شود و براي مشمولين و غيرمشمولين كه تا پايان ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام كرده‌اند، پيامكي مبني بر مشمول يا عدم مشمول بودن ارسال خواهد شد.

مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت كار همچنين تصميم گيري در خصوص متقاضيان بيكار شده در ارديبهشت ماه را منوط به تشكيل كارگروهي مركب از نمايندگان وزارت كار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت كشور و سازمان تامين اجتماعي اعلام كرده است.

۶ بانكي كه متقاضيان بايد در يكي از آنها حساب داشته باشند

برابر اعلام اداره كل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت كار، متقاضياني كه پيامك درخواست شماره حساب را دريافت كرده اند و در يكي از ۶ بانك سپه، رفاه، ملي، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند بايد به سامانه بيمه بيكاري مراجعه و شماره حساب را ثبت كنند.

هفته هاي گذشته عليرغم پيش‌بيني تسهيلات حمايتي و بيمه بيكاري براي كارگاه‌ها و كارگران آسيب ديده از كرونا، انتقادهايي نسبت به عدم پرداخت تسهيلات و تاخير در واريز بيمه بيكاري به كارگراني كه به دليل تعطيلي كارگاهها خانه نشين شده اند، صورت گرفته بود كه خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه، اختصاص ۱۲۸۶ ميليارد تومان اعتبار از محل بخشي از منابع يك ميليارد يورويي صندوق توسعه ملي بابت تامين هزينه هاي مديريت تبعات اقتصادي ناشي از شيوع ويروس كرونا به صندوق بيمه بيكاري سازمان تامين اجتماعي را در روزهاي اخير ابلاغ كرد.

پرداخت مقرري بيمه بيكاري ايام كرونا تنها به كساني صورت مي گيرد كه مشمول قانون كار و قانون بيمه بيكاري و تابع قانون تامين اجتماعي باشند.

اعلام شماره حساب كمتر از ۱۲ ساعت، احتمال واريز تا عيد فطر

با توجه به اطلاعيه وزارت كار، افرادي كه مشمول دريافت مقرري بيمه بيكاري كرونا شده و پيامك وزارت كار براي درخواست شماره حساب واريز بيمه بيكاري به دست آنها رسيده بايد در سريع ترين زمان ممكن و حداكثر ۱۲ ساعت به سامانه بيمه بيكاري مراجعه و شماره حساب بانكي خود را اعلام كنند.

 پيش بيني مي شود در صورت اعلام به موقع و ثبت شماره حساب تاييدشدگان نهايي متقاضي بيمه بيكاري، حداكثر تا عيد فطر مبلغ بيمه بيكاري به حساب مشمولان واريز شود.