خوزنا : ثبت نام كتاب‌هاي درسي ادامه دارد
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 - 09:19 کد خبر:88564

ايسنا: دانش آموزان پايه آمادگي تكميلي (پيش دبستاني استثنايي)، پايه دوم تا ششم دوره ابتدايي (عادي و استثنايي)، پايه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پيش‌حرفه‌اي استثنايي، دانش‌آموزان پايه يازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظري، فني و حرفه اي و كاردانش) و فراگيران پايه يازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌اي استثنايي بايد از ۲۴ فروردين تا ۲۳ خرداد ماه سال جاري اقدام به ثبت نام و سفارش كتاب‌هاي درسي كنند.

ثبت‌نام كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي، هفتم و دهم متوسطه نيز از هشتم تيرماه شروع مي‌شود و از اول تيرماه امكان اصلاح و ويرايش ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي براي دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

ثبت نام از طريق ورود به سامانه www.irtextbook.ir يا www.irtextbook.com انجام مي‌شود.

طبق اعلام سازمان پژوهش، با توجه به شرايط پيش آمده و وضعيت فعلي واحدهاي آموزشي سعي شده از شيوه‌هاي منعطف براي ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي استفاده شود. در اين راستا دانش‌آموزان مي‌توانند از طريق يكي از دو شيوه فردي يا گروهي نسبت به سفارش كتاب‌هاي درسي اقدام كنند.

در شيوه فردي والدين دانش آموزان مي‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي بخش سفارش دوره‌اي دانش آموزان و پرداخت الكترونيكي هزينه بسته آموزشي مورد نياز خود را سفارش دهند.

در شيوه گروهي مديران مدارس از طريق سامانه سناد به بخش سفارش گروهي كتاب‌هاي درسي سامانه مذكور مراجعه كرده و به صورت جمعي نسبت به سفارش كتاب‌هاي درسي اقدام مي‌كنند. در شيوه نامه ثبت سفارس كتاب‌هاي درسي آمده است كه مدارس موظف هستند هرچه سريعتر با ورود به سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي، نسبت به ثبت سفارش گروهي كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز يا اولياي او به كافي نت‌ها پرهيز كنند.

دانش‌آموز يا اولياي دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزينه كتاب درسي برابر با قيمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است و دريافت هرگونه وجه اضافي ممنوع بوده و پيگرد قانوني دارد. قيمت كتاب‌هاي درسي در دوره ابتدايي براي پايه اول ۲۴ هزار تومان و براي پايه ششم ابتدايي ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قيمت كتب در دوره متوسطه اول نيز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغير است. در دوره متوسطه دوم به دليل تكثر رشته‌ها قيمت كتاب‌هاي درسي متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظري قيمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعيين شده است.